SEO handleiding voor zoekmachine optimalisatie met tips en nieuws op SEO optimalisatie gebied. Powered by PROSEO.
  1. De 5 meest gemaakte linkbuilding fouten door marketeers

    Linkbuilding. Het lijkt zo makkelijk. Bezoek een flink aantal linkpagina’s en webportalen (bijv. startpagina.nl) en meld je website daar aan. Klaar zou je denken. Maar pas op! Want linkbuilding toepassen op een verkeerde manier kan ook schade aan de vindbaarheid toebrengen. Voorkom deze 5 meest gemaakte linkbuilding fouten door marketeers. Waarom linkbuilding? Het verkrijgen van […]

    The post De 5 meest gemaakte linkbuilding fouten door marketeers appeared first on SEO Handleiding voor Zoekmachine Optimalisatie.

  2. AMP-pagina’s inzetten voor SEO? Of toch niet?

    Met de vernieuwde testtool van Google, Test My Site, laait de discussie over het versnellen van mobiele websites weer op.  De tool benadrukt met twee nieuwe informatieve functies het belang van de mobiele snelheid. Met de nieuwe versie wordt niet alleen de snelheid van de eigen website getest, maar de testtool laat ook zien hoe […]

    The post AMP-pagina’s inzetten voor SEO? Of toch niet? appeared first on SEO Handleiding voor Zoekmachine Optimalisatie.

  3. Kijk mee in de marketingkeuken van Drukbedrijf.nl

    Drukbedrijf.nl is een webshop waar je alles op alles kunt laten drukken. We zijn een gestaag groeiend bedrijf dat behoort tot de top van Nederland. Niet onbelangrijk is dat onze klanten ook nog eens erg tevreden zijn met onze prestaties. Maar hoe komt het nou dat wij zo groeien? Voor elk bedrijf is online marketing […]

    The post Kijk mee in de marketingkeuken van Drukbedrijf.nl appeared first on SEO Handleiding voor Zoekmachine Optimalisatie.

  4. Geschikte zoekwoorden vinden in 5 stappen

    Uit recent onderzoek van Ascend2 blijkt dat online marketeers moeite hebben met het vinden van geschikte zoekwoorden voor SEO. Toch hoeft het niet al te ingewikkeld te zijn wanneer je de onderstaande 5 stappen volgt: Maak een buyer persona Verdiep je in de buyer journey Bepaal de zoekwoorden Verwerk de zoekwoorden in de content Analyseer de zoekwoorden […]

    The post Geschikte zoekwoorden vinden in 5 stappen appeared first on SEO Handleiding voor Zoekmachine Optimalisatie.

  5. Hoe je earned media toepast voor je linkbuilding

    Earned media is misschien wel de meest effectieve vorm van linkbuilding om kwalitatieve links naar je website te krijgen. En we weten allemaal: hoe meer links je ontvangt van respectabele websites, hoe beter dat is voor je vindbaarheid in Google. Welke stappen moet je ondernemen om earned media succesvol toe te kunnen passen? En welke kanalen […]

    The post Hoe je earned media toepast voor je linkbuilding appeared first on SEO Handleiding voor Zoekmachine Optimalisatie.

  6. Verbeter je SEO met Google Search Console

    Google Search Console is de gratis Must-have tool om je website optimaal te laten presteren Google Search Console is de gratis tool van Google waarmee je jouw website optimaal laat presteren. Een absolute must-have tool die vertelt of jouw website voldoet aan de richtlijnen die Google Search stelt  en geeft vervolgens aan waar je de website […]

    The post Verbeter je SEO met Google Search Console appeared first on SEO Handleiding voor Zoekmachine Optimalisatie.

  7. Https vanaf februari 2017 nog belangrijker in Google

    Het internet moet veiliger. Deze boodschap benadrukt Google nogmaals eind december 2016 op zijn blog. Google schrijft: ”https installeren voor je website is belangrijk, maar het wordt een kritische factor wanneer je klantgegevens verzamelt”. Het ontbreken van een beveiligde verbinding zal dus consequenties gaan hebben voor de weergave van websites in de browser Google Chrome […]

    The post Https vanaf februari 2017 nog belangrijker in Google appeared first on SEO Handleiding voor Zoekmachine Optimalisatie.

  8. Google Ranking Factoren: Focus op intentie en relevantie

    De traditionele Google Ranking Factoren als linkpopulariteit en het herhalend verwerken van primaire zoekwoorden in de titels en bodytekst, worden steeds minder belangrijk. Daarmee verdwijnen voor SEO-marketeers de bekende handvatten om websites te optimaliseren voor Google. Wil je bovenaan in de organische zoekresultaten van Google terecht komen? Dan moet het stuur drastisch om. Dat blijkt uit […]

    The post Google Ranking Factoren: Focus op intentie en relevantie appeared first on SEO Handleiding voor Zoekmachine Optimalisatie.

  9. SEO Trends voor 2017 die elke SEO expert moet weten

    Nog even en we sluiten het jaar 2016 af. Zoals altijd het moment om vooruit te blikken naar de nieuwe SEO trends voor 2017. Het zal natuurlijk niemand verbazen dat Google de ingeslagen weg van Mobile First ook in 2017 zal blijven bewandelen. Sterker nog, naast responsive design en mobielvriendelijkheid, zal Google steeds meer rekening […]

    The post SEO Trends voor 2017 die elke SEO expert moet weten appeared first on SEO Handleiding voor Zoekmachine Optimalisatie.

  10. Hou je SEO kennis op peil met deze 3 wekelijkse acties

    Als je wilt dat je website hoger eindigt in de zoekmachines, moet je je SEO kennis op peil houden. Een wekelijkse bezigheid, want er gebeurt veel in zoekmachineland. Gebruik de onderstaande drie acties en je zal aanzienlijk beter worden in SEO. 1. Lees dagelijks het SEO nieuws Bijna niets is zo veranderlijk als SEO. Zoekmachines […]

    The post Hou je SEO kennis op peil met deze 3 wekelijkse acties appeared first on SEO Handleiding voor Zoekmachine Optimalisatie.

Alles-in-één-vergelijker en vergelijk internet, bellen en televisie.