Google Chrome beschikt nu ook over een SEO audit tool

Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief
 

chrome-audit.jpgIn de 65ste versie van Google Chrome is een SEO audit tool toegevoegd. Klik je met de rechtermuisknop, dan zie je de optie ínspectie' verschijnen of gebruik cntrl+shift+i
onder het tabblad Audits. De audit heeft enkele zeer basis controles zoals of een tag aanwezig en of de rel=canonical tag naar een geldige URL verwijst.

De tool controleert op de volgende items:

Heeft de pagina een meta viewport tag

Heeft de pagina een title tag

Is er een meta description aanwezig en ingevuld is

Geeft de pagina een HTTP 200 status code

Hebben de links op de pagina een omschrijvend anchor tekst (geen ‘Lees meer’)

Kan de pagina geïndexeerd kan worden (meta robots)

Indien aanwezig, is de hreflang geldig

Indien aanwezig, gaat de canonical tag naar een geldige URL

Is de text op de website leesbaar (minimaal 16 pixels)

Alles-in-één-vergelijker en vergelijk internet, bellen en televisie.