Vindbaarheid

Snelvindbaar; een site over vindbaarheid op internet, internetmarketing, zoekmachinemarketing, sociale media marketing en marketing in het algemeen, computerwinkels, computerprodukten, software waaronder open source software en freeware. Mobiele telefonie, met daarbij mobile marketing, produkten, abbonnementen en alles wat er bij hoort. Zo ook een zo compleet mogelijk overzicht van actuele aanbiedingen op het gebied van mobiele telefonie, computerprodukten en allerhande assecoires. Ook aandacht voor innovatie

De bounce rate

Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief
Bounce rateDe bounce rate geeft  het percentage bezoekers dat op je website terechtkwam en slechts 1 pagina  bekeek. Een vervolg actie binnen de website  bleef verder uit. 
 
 
Een hoge bounce rate betekent in veel gevallen dat je website dus niet doet wat je wilt dat hij doet. Daarom is een hoge bounce rate een teken om te gaan onderzoeken wat de oorzaak hier van is.
 
Wanneer je het weigeringspercentage op pagina niveau bekijkt dan zie het deel van je bezoekers welke op je site zijn binnengekomen op deze pagina en welke vervolgens geen enkele andere pagina hebben bekeken. Wil je de impact van een hoge bounce rate goed kunnen inschatten kijk dan naar het rapport met de belangrijkste bestemmingspagina’s in plaats van naar het rapport met de belangrijkste inhoud.
 
Je wilt dat bezoekers die je site gevonden hebben niet meteen vertrekken, maar zo lang mogelijk blijven hangen. In dat geval is een lage bounce rate het mooiste, want dat betekend dat het bezoek op je site wordt voortgezet. Heb je een 'startpagina', dan is een hoge bounce rate geen probleem,
 
Het belang van een hoge Bounce rate 
 
Google hecht steeds minder waarde aan de pagerank en steeds meer waarde aan een lage bounce rate, in combinatie met de CTR [Click-trouth-rate]. Google gaat er vanuit dat hoe langer bezoekers op een site blijven hoe intressanter en waardevoller deze is.Kleine sites kunnen hun prestaties verbeteren door hun inhoud meer relevant en nuttig te maken. De bouncerate wordt negatief beinvloed door een grote hoeveelheid advertenties op de site, te snelle doorverwijzing naar meer specifieke informatie buiten de site. Een bounce rate boven de 70% is voor een blog site erg hoog en vormt voldoende aanleiding om eens goed te gaan puzzelen op verbetering.
 
Verbeteren van de Bounce rate
 
Bij een bounce rate onder de 40% doe je het redelijk goed.
Let ook op de laadtijd. Als de laadtijd van je site erg hoog is, dan haken mensen snel af.
Zorg voor goede verbindingen naar andere delen van je site
Zorg dat bezoekers iets op je site kunnen doen, commentaar schrijven bijvoorbeeld
 

Maak gebruik van de telecomvergelijker

Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief

De vergelijker bevat de volgende programma's: Belsimpel, Vodafone, Typhone, Telfort, Dealdirect, Phone House en Hi. 

 

De pioniersfase van internetmarketing is voorbij.

Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief

Het is niet best gesteld met internetmarketingbureau's. Veel bedrijven presteren ondermaats. Ze profileren zich met google keurmerken, maar deze keurmerken zeggen niets over hun marketingkennis. Het vertelt in welke mate zij de Google sytemen beheersen. Maar internetmarketing is meer dan Adwords. Belangrijke systemen naast adwords zijn nog tal van andere zinvolle onlinemarketing systemen, zoals

Om goed te kunnen presteren heeft een internetmarketingbureau naast internetkennis minimaal marketingkennis op NIMA-B niveau nodig, niet alleen om goed op internet te kunnen presteren, maar ook omdat de internetmarketing integraal onderdeel dient uit te maken van het totale marketingbeleid van een bedrijf. Gelukkig onstaan er steeds meer geintegreerde opleidingen waar NIMA kennis en online-marketing geintegreerd aan bod komen. Het zijn bijna altijd opleidingen op post-HBO of universitair niveau. Traditionele internetmarketingbedrijven die zich niet snel genoeg bijscholen, zullen zich tevreden moeten stellen met de onderkant van de markt en lage uurtarieven.  Op den duur zullen zij het niet redden.De pioniersfase van internetmarketing is voorbij. 

Doelgroepgericht adverteren op facebook

Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief
Het advertentienetwerk van Facebook is een vorm van display adverteren. Display advertising is niets meer en niets minder dan het reclame maken op internet middels beeldadvertenties. Net zoals je dat vroeger deed met een advertentie in een krant of tijdschrift of bijvoorbeeld via posters in een bushokjes.
Facebook had in Nederland in april 2013 ca 7,5 miljoen aktieve gebruikers. Via Facebook Ads kunnen adverteerders hun advertenties richten op specifieke doelgroepen. Via de advertenties kunnen gebruikers doorklikken naar de website van de adverteerder of naar de bedrijfspagina binnen facebook.
De advertenties bevatten zowel tekst als een afbeelding, waardoor er meer mogelijkheden zijn je boodschap goed over te brengen. Mits goed ingezet kunnen advertenties ook veel gratis 'sociale kliks' krijgen, zodat de advertenties een viraal effect genereren
Het grootste voordeel van  adverteren op Facebook is dat er geen ander kanaal waar het mogelijk is een doelgroep zo specifiek te bepalen. De mogelijkheden:
  • Geografische ligging (land, regio, stad) 
  • Geslacht
  • Leeftijd
  • Verjaardag
  • Seksuele voorkeur
  • Relatiestatus
  • Opleidingsniveau
  • Onderwijsinstelling
  • Opleiding
  • Bedrijf
  • Opgegeven interesses en likes
  • Trending topics
Een tweetal voorbeelden:
  • alle mensen die studeren aan een HBO instelling in Den Bosch,
  • de ouders van alle kinderen tussen de 4 en 12 jaar in en rond Den Bosch. 
Na het invoeren van alle voorkeuren geeft Facebook onmiddellijk weer hoeveel mensen aan deze voorwaarden voldoen en mogelijk de advertentie in beeld krijgen. Een meer uitgewerkt voorbeeld: vrouwen binnen een straal van 16 km van Den Bosch met een belangstelling voor koken:
Voor een kookwinkel is het dus goed mogelijk een eigen bedrijfspagina te maken binnen facebook [zie:Hoe maak je een bedrijfspagina in Facebook? ] en deze pagina te promoten bnnen facebook Deze doelgroepeninformatie binnen facebook is vele malen nauwkeuriger dan bij Google en biedt veel mogelijkheden. Door deze specifieke manier van targeten zijn de CPC (Cost per Click) en CTR lager dan bij Google, maar je krijgt wel meer impressies.
Trending topics
In Nederland zijn er inmiddels ruim 2,7 miljoen facebookgebruikers. Een dergelijke groep biedt enorme mogelijkheden voor (online) marketeers. Mogelijkheden die lang nog niet bij iedereen bekend zijn. Daarom vier redenen om nu te beginnen met adverteren op Facebook.
1. Targeting Mogelijkheden
Anders dan bij AdWords is het mogelijk om binnen Facebook zeer specifiek te targeten. Zo is het onder andere mogelijk om te targeten op locatie, leeftijd, geslacht, seksuele voorkeur, opleidingsniveau en interesses. Zo is het simpel om je boodschap af te stemmen op je doelgroep en aan bijvoorbeeld mannen een andere advertentie te vertonen dan aan vrouwen. Wil je perse alleen vrouwen van 31 jaar uit Arnhem die van GTST houden bereiken? Facebook biedt je die mogelijkheid. Deze hyper targeting mogelijkheden bieden ook veel kansen voor marketeers van niche producten of lokale/regionale aanbieders. Het nadeel is dat hoe specifieker je target hoe hoger de CPC is die je moet betalen.
2. Vraag creëren i.p.v. vervullen
De grote kracht van AdWords is de mogelijkheid om je advertentie te vertonen bij zaken waar mensen actief op zoek naar zijn. Het is de ultieme marketingtool voor het vervullen van een vraag. Gebruikers zijn actief op zoek naar producten en door middel van SEA is het mogelijk om die vraag te vervullen. Dat is geweldig, als je tenminste een product of dienst verkoopt waar al vraag naar is. Maar wat als je iets verkoopt wat mensen nog niet kennen?  Adverteren op Facebook biedt, anders dan AdWords, de mogelijkheid om vraag naar je producten te creëren.
3. Branding
Met adverteren op Facebook kun je jouw boodschap onder de aandacht brengen van veel potentiële klanten, daarnaast is het ook een uitstekende manier om jouw merk te versterken. Het sociale aspect stelt je namelijk in staat om een band op te bouwen met je klanten. Ze kunnen jouw berichten ‘liken’ of lid worden van je fanpage. Door middel van automatische notificaties hiervan bereik je een viraal effect. Gecombineerd met specifieke targeting en de interactiemogelijkheden, die veelal ontbreken op corporate websites, is Facebook advertising een uitstekende manier om de online merkbeleving te verhogen.
4. Weinig concurrentie
Vergeleken met AdWords is Facebook adverteren een enorm braakliggend terrein. Hoewel de CPC’s de laatste maanden al bijna verdubbeld zijn liggen ze nog altijd lager dan in AdWords. Besluit je om nu te beginnen, dan heb je waarschijnlijk een voorsprong t.o.v. de concurrentie. Zeker nu de grote zoekmachinemarketing bureaus (Traffic4u, Netsociety, Tribal etc.) het (nog) niet op grote schaal inzetten voor hun klanten is de concurrentie nog relatief laag waardoor er kansen liggen die over een tijd weg kunnen zijn.
Aanvulling op zoekmachinemarketing
Er zitten ook nadelen aan het adverteren op Facebook. Zo is het vrij arbeidsintensief: het heeft een gebrekkige interface en het veelvuldig aanpassen van advertenties is nodig om de CTR hoog en de CPC laag te houden. Daarnaast zijn lang niet alle doelgroepen goed vertegenwoordigd op Facebook. En mocht je budget kleiner zijn dan de totale vraag dan levert AdWords je waarschijnlijk een betere ROI op. 
Adverteren op Facebook is minder effectief voor het genereren van keiharde verkopen. Het is daarentegen een uitstekend kanaal voor het genereren van meer fans voor je Facebook pagina, installaties van applicaties of leads in de vorm van e-mail adressen. Anders dan bij AdWords zijn keywords van ondergeschikt belang. Succes kan alleen gehaald worden door je goed in te leven in de doelgroep, gebruik te maken van de targeting opties en de advertenties hierop af te stemmen. Facebookadverteren is niet beter of slechter dan adwords. In het bekende AIDA acroniem [Attention,Interest, Desire en Action.] is  adwords vooral sterk in het gedeelte Action. Men weet dat men het wil en is al op zoek. Facebook is vooral sterk bij Attention en interest, de belangstelling moet nog gewekt worden. Er bestaat een algemene intresse in koken, maar de kookwinkel die adverteert is nog onbekend.

Zoekmachineoptimalisatie voor Joomla

Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief
Joomla! is een 'open source content management systeem', kortgezegd een CMS. Joomla! is een krachtig CMS wat over de gehele wereld wordt gebruikt, van grote multinationals tot de hobbyist.Het is een Open source systeem en daardoor gratis te gebruiken. In heel de wereld zijn groepen vrijwilligers bezig met de doorontwikkeling van het systeem. Het gevolg is een snelle aanpassing aan nieuwe mogelijkheden en vragen.  Open source is allang de status van goedbedoeld hobbyisme voorbij.
Doordat Joomla op uitgebreide schaal wordt gebruikt heeft het bijzondere voordelen t.o.v costum made CMS systemen. Er zijn geen dure programmeurs nodig die een op maat ontworpen systeem neerzetten. Door het eenvoudig toevoegen van úitbreidingen' kun je vrijwel altijd het gewenste effect bereiken. Bovendien kun je eenvoudig omschakelen van webleverancier, omdat vrijwel alle webdesign bedrijven beschikken over joomla kennis. Joomla deskundigen vind je anders altijd wel in een van de vele plaatselijke joomla gebruikersgroepen.
Joomla! kenmerkt zich door een eenvoudig gebruik maar is zo complex te maken en uit te bereiden zoals je zelf wilt. Er zijn vele uitbereidingen beschikbaar waarbij je kunt denken aan forums, gastenboeken, booking modules, fotoalbums, sliders etc...Ook Snelvindbaar is gemaakt met Joomla. 
 
Nadelen
Naast alle voordenen heeft Joomla ook nadelen. Joomla is een Open source systeem. De bronbestanden zijn vrij beschikbaar. kwaadwilligen kunnen daardoor de broncode inzien en op zoek gaan naar zwakke punten. Doordat Joomla zo veel wordt gebruikt is hacken voor hen zeer lucuratief. De Joomla gemeenschap brengt daarom met regelmaat updates uit om gaten te dichten. Die moet je zo snel als mogelijk installeren. 
Template optimalisatie

Bij de keuze voor een template doet u er verstandig aan  voor een template te kiezen of een template te  [laten] maken die volledig is opgemaakt in div tags en niet in tabellen. Deze templates zijn beter begrijpbaar voor zoekmachines

Joomla zoekmachine optimalisatie.

Als deze voorbereidingen zijn gedaan, gaan we van start met Joomla zoekmachine optimalisatie.
We gaan hier uit van  de laatste Joomla versie 3.7 , maar de versie 3.8 is in aantocht, evenals 4.0 lagere versies worden afgeraden omdat extensies dan niet altijd meer goed samenwerken met Joomla.
joomla 38

De basis van zoekmachine optimalisatie voor Joomla! 3.7  

1. Joomla! zoekmachine vriendelijke url's
Om de standaard zoekmachine optimalisatie van Joomla te activeren ga je via het 'Controlepaneel'naar de 'Algemene instellingen'. Op de eerste pagina (website) zie je aan de rechterkant de SEO. Sstandaard staan deze opties op 'Nee'.
Met de eerste optie 'Zoekmachinevriendelijke URLs' kies je of de url's wel of niet geoptimaliseerd moeten worden, de eerste optie zet je op 'Ja'.Daardoor zullen standaard Joomla url's zoals bijvoorbeeld http://www.snelvindbaar.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=139:twitter-zorgt-voor-het-meeste-verkeer-facebook-is-genereert-de-meeste-opbrengsten&catid=26&Itemid=242
omgezet worden naar
http://www.snelvindbaar.nl/index.php?/139-twitter-zorgt-voor-het-meeste-verkeer-facebook-is-genereert-de-meeste-opbrengsten.html
seo instellingen joomla 3.x
2. Gebruik URL herschrijven
De tweede optie 'Gebruik URL herschrijven' is aan te raden om index.php uit de url's te halen, dat
staat professioneler en een ander voordeel is dat de url nog korter is. Dan wordt het dus http://www.snelvindbaar.nl/139-twitter-zorgt-voor-het-meeste-verkeer-facebook-is-genereert-de-meeste-opbrengsten.html 
Staat de Joomla website op een Apache server? Dan moet je er wel voor zorgen dat het htaccess.txt veranderd is in .htaccess om mod_rewrite (URL
herschrijven) te kunnen gebruiken. Vaak is dit laatste al geregeld, maar voor alle zekerheid is het beter om te controleren.
Op een niet Apache server zoals Windows IIS moet je het bestand web.config.txt hernoemen naar
web.config. Daarna zet je de optie 'Gebruik URL herschrijven' op 'Ja'.
3. Achtervoegsel (suffix)
Met de derde optie kan je ervoor kiezen om een achtervoegsel (suffix) zoals .html aan je url's toe
te laten voegen, url's als www.domeinnaam.nl/joomla worden dan als
www.domeinnaam.nl/joomla.html getoond. Dit heeft geen invloed op de zoekmachine resultaten.In bepaalde gevallen kan het handig zijn. Veel toegevoegde waarde heeft het niet, kwaad kan het ook niet.
4. Unicode aliassen
Deze optie kan ingesteld worden als de doelgroep van de website een land betreft waarvan het alfabet niet-Westerse karakters bevat zoals Rusland, Griekenland of een Arabisch land.
Met Unicode aliassen is het mogelijk om een url te tonen met bijvoorbeeld Russische, Griekse of Arabische karakters zonder dat deze omgezet worden naar Westerse karakters. Voor ons is dit dus vrijwel nooit van toepassing
5. Websitenaam in paginatitels invoegen
In Joomla 3 zijn er 3 opties.
De websitenaam aan het einde van de titel, vooraan in de titel of helemaal niet.
Per pagina kan je belangrijke relevante zoekwoorden in de pagina titel opnemen.vooral zoekwoorden vooraan in de titel zijn belangrijk.
Daarom is het aan te raden de websitenaam na de paginatitel en niet vooraan in de paginatitel te plaatsen (de website wordt over het algemeen toch wel gevonden als er op websitenaam in de zoekmachines gezocht wordt).
De websitenaam kan je op dezelfde pagina aan de linkerkant bij de 'Website-instellingen' invullen of aanpassen. Vul hier een merk- of bedrijfsnaam in eventueel aangevuld met een plaatsnaam.
6. Metadata instellingen
Nadat de SEO instellingen zijn geactiveerd, kan je op dezelfde pagina aan de linkerkant de Metadata-instellingen invullen.
Bij de algemene metabeschrijving kan je een korte omschrijving van de website invullen.
Deze omschrijving wordt alleen in de broncode getoond en door Google gebruikt als er bij een artikel, menu-item of categorie bij de 'Metadata opties' geen 'Metabeschrijving' is ingevuld.
De metatrefwoorden zijn tegenwoordig niet meer belangrijk. Omdat de meest gebruikte zoekmachine Google deze niet meer gebruikt bij het bepalen van de positie in de zoekmachine resultaten, kan je dit veld het beste leeg laten.
Met de optie Robots kan je aangeven hoe de website geïndexeerd moet worden.
Meer informatie over de metatag 'Robots' 
De optie toon auteur metatag kan gebruikt worden op websites waar meerdere auteurs schrijven. Deze optie kan belangrijk zijn om te activeren. Google hanteerd tegenwoordig de Authorrank  als nieuw onderdeel in het  googlealgoritme zodat in de broncode wordt opgenomen welke auteur het artikel geschreven heeft.
8. Zoekmachine vriendelijke url's
Als je vanuit het menu naar een artikel (of een ander soort pagina) gaat geldt dat de alias [hierboven met geel aangegeven]van hetmenu-item wordt gebruikt voor de opbouw van de zoekmachine vriendelijke url.
De url kun je dus aanpassen door een andere alias in te vullen. Gebruik hier dus woorden of zinsdelen waarop je graag gevonden wilt worden
Heb je een pagina in blogopmaak (Categorieblog) bijvoorbeeld een weblog. En je klikt rechtstreeks een artikel op de pagina aan die niet in het menu opgenomen is, dan wordt de url opgebouwd vanuit de titel van dat artikel. Je gaat hiervoor naar artikelbeheer, daar klik je een artikel aan en
als eerste staat daar de titel van het artikel en daaronder de alias.
Als een link naar het artikel niet is opgenomen in het menu zal je met standaard Joomla SEO wel een url te zien krijgen met daarin een getal (ID van het artikel) In joomla 3.x werkt dit in principe hetzelfde maar ziet het er allemaal net anders uit:
menusysteem joomla 3.x
9. Browserpaginatitel
In het menubeheer kan je ook de browserpaginatitel aanpassen, hier rechts in geel aangegeven deze wordt weergegeven in de titelbalk van de browser en wordt door Google gezien als de titel van het boek
Klik bijvoorbeeld op het menu-item home, standaard wordt de 'Menutitel' Home gebruikt als browserpaginatitel. Bij snelvindbaar heet deze pgina 'Snelvindbaar-betervindbaar'
De browserpaginatitel kun je bij joomla 2.5 aan de rechterkant bij 'Paginaweergave opties' aanpassen. Bij joomla 3.x vind je de browserpaginatitel onder het tabblad geavanceerde opties en dan vervolgens het kopje paginaweergaveopties.
Daar kan je zelf een browserpaginatitel invullen en aangeven of je deze titel wel of niet als
paginakop op de pagina zelf getoond moet worden. Bij de derde optie 'Paginakop' kun je een andere titel invullen dan de 'Browserpaginatitel'. De 'Paginakop' zal als de belangrijkste titel(Heading 1) op de pagina getoond worden.
10. Metadata opties
Het is in Joomla 3 mogelijk om op 3 verschillende plaatsen aparte 'Metabeschrijvingen' en 'Meta trefwoorden' in te stellen. Bij de menu-items, categorieën en artikelen. Vooral de 'Metabeschrijving' is van belang omdat deze getoond wordt als omschrijving in de zoekresultaten. Niet alleen is het belangrijk om belangrijke zoekwoorden in de 'Metabeschrijving' 
op te nemen, maar met een goede omschrijving van de pagina kan je mensen ook verleiden om in de zoekresultaten op de link naar de website te klikken. Ook deze staat bij Joomla 3.x onder geavanceerde opties.Er geldt een beperkt aantal karakters voor de metabeschrijving die weergegeven worden in de zoekresultaten, een handige tool voor het controleren van het aantal karakters is de Google SERP
De Metatrefwoorden zijn tegenwoordig niet meer belangrijk. Omdat de
meest gebruikte zoekmachine Google deze niet meer gebruikt bij het bepalen van de positie in de
zoekmachine resultaten, kan je dit veld het beste leeg laten.
Metadata opties – Menu-items
Als je op de website vanuit een menu-item naar een pagina gaat kan je de 'Metabeschrijving' van die pagina aanpassen via het Controlepaneel > icoon 'Menubeheer' > daarna klik je op het menu
waarin je een menu-item wilt aanpassen.
Daar zie je een overzicht van de menu-items van het menu en kies je het menu-item waarvoor je een 'Metabeschrijving' wilt invullen aan de rechterkant bij de 'Metadata opties'. Ook deze staat bij Joomla 3.x onder geavanceerde opties.De 'Meta trefwoorden' kan je leeg laten en de instelling 'Robots' kan je op 'Gebruik algemeen' laten
staan (zie: 6. Metadata instellingen) of een andere instelling kiezen. Als je bijvoorbeeld niet wilt dat de pagina geïndexeerd wordt door Google, dan kies je voor 'Geen index, no follow'.
Metadata opties – Categorieën
Nieuw in Joomla 3 is dat je ook een 'Metabeschrijving' voor categorieën kan invullen.
Dit kan je bijvoorbeeld toepassen als je een een pagina in blogopmaak hebt waar links op staan
naar categorieën niet niet in het menu voorkomen.
Je kan een 'Metabeschrijving' voor een categorie invullen via het 'Controlepaneel' > icoon
'Categoriebeheer' > daarna klik je op de categorie en aan de rechterkant vind je weer de
'Metadata opties'
Metadata opties – Artikelen
Heb je in een weblog artikelen staan die niet in het menu voorkomen dan kan je ook per artikel
een 'Metabeschrijving' invullen i.p.v. via een menu-item.
Dit doe je via het 'Controlepaneel' > icoon 'Artikelbeheer' > daar zie je een overzicht van de
artikelen van de website. In artikelbeheer klik je op een artikel en aan de rechterkant vind je weer
de 'Metadata opties' waar je de 'Metabeschrijving' voor het artikel kan invullen. Ook deze staat bij Joomla 3.x onder geavanceerde opties.
11. Afbeeldingen
Zorg bij afbeeldingen die gebruikt worden dat je een omschrijving van de afbeelding in de bestandsnaam gebruikt in plaats van bijvoorbeeld afbeelding01.jpg gebruik je blauwerok.jpg, ook belangrijker is het gebruik van alt teksten (beschrijving afbeelding) en titel teksten (titel van de afbeelding) bij het invoegen van de afbeeldingen. Gebruik daarvoor korte omschrijvende teksten van de afbeelding met
relevante zoekwoorden. Dit is overigens niet alleen van belang voor zoekmachines, maar ook voor blinden die je website lezen met een brailleregel.
Er wordt tijdens het zoeken in Google ook vaak gekeken naar afbeeldingen in de zoekresultaten of
gezocht naar afbeeldingen, dat kan voor extra bezoek naar de website zorgen. Zeker als je de
bestandsnamen van afbeeldingen een goede omschrijving geeft met relevante zoekwoorden die bij
de bijbehorende tekst passen.
Er wordt tijdens het zoeken in Google ook vaak gekeken naar afbeeldingen in de zoekresultaten of gezocht naar afbeeldingen, dat kan voor robots uitsluitingen joomla 2.5bezoek naar de website zorgen. Zeker als je de bestandsnamen van afbeeldingen een goede omschrijving geeft met relevante zoekwoorden die bij de bijbehorende tekst passen.
Hoe pas je robots.txt bestand aan?
Het bestand kan je via FTP downloaden naar je computer, een voorbeeld van een standaard Joomla robots.txt zie je hiernaast. Dan zie je ook gelijk de regel: Disallow: /images/. Mogen alle afbeeldingen in de images map geïndexeerd worden? Dan verwijder je de regel Disallow: /images/. Wil je Google niet tot alle afbeeldingen toegang geven in de images map, maar alleen een bepaalde submap bijvoorbeeld /images/stories/? Dan laat je de regel Disallow: /images/ staan en plaats je daaronder een nieuwe regel Allow: /images/stories/ (note: niet alle zoekmachines zullen deze regel begrijpen).
Daarna upload je met FTP het robots.txt bestand weer naar de website.
Nu je toch aan het klussen bent in de robot txt kun je hier ook meteen een verwijzing opnemen naar de sitemap.
12. Interne links
Intern linken op je website van de ene naar de andere pagina met gebruik van relevante
zoekwoorden (ankerteksten) verhoogd niet alleen de vindbaarheid van alle pagina's op de website
maar kan ook de ranking (plaats) van de website in de zoekresultaten verhogen. Zoekmachines
waarderen interne links omdat ze automatisch doorgestuurd worden naar andere pagina's
wanneer de website geïndexeerd wordt.
Intern linken kan handmatig, maar er zijn ook andere mogelijkheden. Zo heeft Joomla! Content
Editor hiervoor standaard de link optie. Daarmee kan je op een snelle manier intern linken.
De Joomla! module Breadcrumbs (Kruimelpad) wordt vooral gebruikt voor om de
gebruiksvriendelijkheid te vergroten maar deze module is ook nuttig voor het intern linken op de website.
Joomla! 2.5 zoekmachine optimalisatie
13. Pagina headings
Pagina headings worden gebruikt om de structuur van de pagina weer te geven en worden ookgelezen door de zoekmachines. Gebruik daarom relevante zoekwoorden in de pagina headings. Er zijn verschillende heading tags, H1 (de belangrijkste) t/m H6 (minst belangrijk). In Joomla 2.5 zijn de headings standaard aanwezig.
De belangrijkste titel is een H1, deze titel kan je zelf aanpassen , de H2 titels zijn de artikeltitels.
14. Sitemap
Een sitemap is handig voor de bezoekers van je website om in één overzicht alle pagina's van de website te bekijken, maar een sitemap wordt ook voor zoekmachine optimalisatie gebruikt. Zo kan een sitemap een handig hulpmiddel zijn voor nieuwe websites om sneller door de zoekmachines geïndexeerd te worden (bij nieuwe domeinnamen kan dit standaard soms wel een aantal weken duren).
Zoekmachines kunnen door middel van de sitemap in één keer alle pagina's van de website vinden
en nieuwe pagina's die automatisch aan de sitemap toegevoegd worden over het algemeen ook
sneller gevonden. Voor Joomla! bestaan er diverse sitemap extensies waaronder  sitemapgenerator
15. Linkbuilding
Linkbuilding (inkomende links naar je website) is een belangrijke factor voor zoekmachines bij het
bepalen hoe hoog de website in de echte (organische) zoekmachine resultaten wordt weergegeven(pagerank). Zie hiervoor: Waarom linkbuilding belangrijk is.

Hoe koppel je je facebookpagina aan twitter

Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief

Het was al mogelijk om vanuit Twitter een bericht door te plaatsen op Facebook: zie:Twitter koppelen aan facebook

In het algemeen is het af te raden om. Ieder netwerk heeft zijn eigen kracht en mogelijkheden. Het aan elkaar knopen van al deze netwerken heeft daarom niet altijd even veel nut. Je krijgt er alleen een pan spagetti van. Toch zijn er situaties denkbaar waarbij het nuttg en handig is. Denk aan een theater die de open plaatsen bij een theatervoorstelling op het laatste moment wil vullen: 

Het bericht "Last minte aanbieding film Untouchable, nu van 15,- voor 10,- voor 15.00 uur reageren" Wil je zo ruim mogelijk delen.

Je kunt nu ook Twitterberichten direkt doorplaatsen naar Facebook.Dat kan door de link facebook.com/twitter te gebruiken

stap 1:

facebook twitter

stap 2:

facebook twitter2

Responsive webontwikkeling

Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief

Over het ontwikkelen van responsive websites wordt al lang gesproken op internet, vooral sinds Google eind 2012 een sterke voorkeur uitsprak voor het gebruik van responsive websites, lijkt er geen ontkomen meer aan.
Het mobiele gebruik van internet ëxplodeerd. Bovendien wordt een website wordt steeds vaker op verschillende schermen bekeken: op een laptop, op een deskyop monitor, eensmartphone, een tablet en ook de smart tv in opkomst. Al deze apparaten zijn verkrijgbaar in uitlopende formaten en daarnaast kun je je apparaat vaak ook nog draaien in landscape of portrait. In de toekomst zullen hier nog veel meer verschillende apparaten en formaten bijkomen. Met responsive design heb je dus een design, wat past in die ontwikkeling.

Resonsive webontwikkeling

Adaptive ontwerp

Een responsive ontwerp achterhaalt de schermgrootte van de bezoeker en past hierop de vormgeving aan. Ontwerpen die daarnaast informatie over het apparaat gebruiken om inhoud, vormgeving en functies van de website aan te passen aan dat specifieke apparaat, worden adaptive genoemd. Adaptive design gebruikt niet altijd dezelfde code en is daarom iets anders dan responsive design. De verwachting is dat deze twee benaderingen naar elkaar toe zullen groeien.

Dubbele content

Het voordeel van een responsive design is het voorkomen van dubbele content. Google houdt niet van dubbele content en plaatst sites die dubbele content bevatten op een lagere positie. Daarom raad Google aan om een responsive ontwerp te maken.  De meest recente versies van Joomla zijn er al helemaal voor geschikt, voor Wordpress zijn er goede plugins

Subcategorieën

Mobiel 38

mobiele telefoon uit 1999Nog niet zo heel lang geleden was het idee van een telefoon die je in je binnenzak kon meenemen  een ver toekomstbeeld. Hiernaast een mobiele telefoon uit 1999. Inmiddels kunnen we wel wat meer met de telefoon dan alleen bellen. 16 jaar geleden konden we dat niet bedenken. Bovendien was de vaste telefoon van toen een stuk duurder dan de mobiele telefoon van nu.

Alles-in-één-vergelijker en vergelijk internet, bellen en televisie.