Vindbaarheid

Snelvindbaar; een site over vindbaarheid op internet, internetmarketing, zoekmachinemarketing, sociale media marketing en marketing in het algemeen, computerwinkels, computerprodukten, software waaronder open source software en freeware. Mobiele telefonie, met daarbij mobile marketing, produkten, abbonnementen en alles wat er bij hoort. Zo ook een zo compleet mogelijk overzicht van actuele aanbiedingen op het gebied van mobiele telefonie, computerprodukten en allerhande assecoires. Ook aandacht voor innovatie

#Watis Google Posts? Een nieuwe functie bij "mijn bedrijf"

Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief

posts mijn bedrijf

Google Posts is een nieuwe functie in Google Mijn Bedrijf. De content wordt direct in de zoekresultaten getoond.

post bij zoekresultaatGoogle Posts is een nieuwe functie van Google die bedrijven in staat stelt om content direct in de zoekresultaten van Google te publiceren. Google Posts nu inzetbaar voor alle organisaties met een Google Mijn Bedrijf-account. Google geeft gebruikers zo de mogelijkheid om artikelen, acties, evenementen et cetera aan de rechterkant van de zoekmachine te publiceren en de eigen organisatie op deze manier te promoten. [https://www.google.nl/business/go/]

Een Google Post blijft maximaal 7 dagen zichtbaar. Kortom je dient deze regelmatig te verversen. Hoe stel je een Google Post in?

Google Post is gekoppeld aan Google Mijn Bedrijf. Dit is een gratis onderdeel van Google waar je informatie over je bedrijf kan publiceren. Google Mijn Bedrijf wordt vooral getoond als direct gezocht wordt op de naam van het bedrijf of in Google maps. Hierbij worden weergegeven  informatie over: openingstijden, locatie(s), en recensies. Recent is het dus mogelijk om hier content in de vorm van Google Posts aan toe te voegen. 

Hoe maak je een Google post?

1. Log in bij Google Mijn Bedrijf
2. ?Klik op Locatie beheren
4. Klik op de blauwe button posts maken

Je kan de post nu instellen op de gewenste manier. Het is mogelijk om een foto, tekst en verschillende call-to-actions als: reserveren, registreren, bestellen en bekijk aanbod toe te voegen. Als je de post hebt gemaakt, klik je op “voorbeeld" om een voorbeeld van de post te bekijken. Tevreden? Klik dan op publiceren rechts bovenin je scherm.

Wij hebben deze nieuwe optie natuurlijk direct getest. Hierboven zie je hoe de post het eruit komt te zien.

Vanaf oktober bestempelt Google Chrome alle pagina’s die niet over https lopen maar wel een formulier hebben als onveilig.

Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief

verander HTTP naar HTTPS

HTTPS, je ziet het steeds vaker in de adresbalk van je browser, soms vergezeld van een slotje, maar waar staat deze term voor en wat is nou het verschil met HTTP?
De “S” wat staat voor “secure”; veilig.
De term HTTPS betekent dan ook “Hyper Text Transfer Protocol Secure”.

HTTPS is net als HTTP een manier om gegevens te versturen via het Internet. Het verschil zit het hem echter in het versleutelen van gegevens die verstuurd worden. Iemand die de gegevensstroom onderschept, kan bij HTTP zien wat er wordt verstuurd. Bij HTTPS kunnen deze gegevens niet worden gezien. Althans, de persoon ziet de versleutelde gegevens wel, maar kan deze niet ontcijferen waardoor deze gegevens dus niet in handen van een ander kunnen komen. Op deze manier worden de gegevens veilig overgedragen. HTTPS wordt voornamelijk gebruikt bij betalingstransacties met creditcard, bij internetbankieren, en bij uitwisseling en opslaan van privacy-gevoelige informatie zoals NAW gegevens. Alle bank- en verzekeringszaken zijn tegenwoordig allemaal online te regelen waarbij veiligheid en privacy prioriteit nummer 1 zijn. Google chrome gaat vanaf oktober 2017 pagina's met een formulier die niet via een HTTPS protocol worden verstuurd als onveilig bestempelen. Tijd voor aktie dus!

HTTPS en de invloed op SEO

Google beloont websites met HTTPS met een hogere ranking in de zoekresultaten
Onlangs kondigde Google aan dat het overstappen naar HTTPS – het toevoegen van een SSL-2048-bits sleutel certificaat– je website of shop beloont met hogere posities in de organische zoekresultaten. Het gaat om  een klein ranking voordeel, HTTPS wordt in eerste instantie een klein signaal in het gehele algoritme. Maar pas op! Google geeft tevens aan dat de invloed van HTTPS op de ranking op korte termijn toe zal nemen omdat ze website eigenaren willen aansporen om massaal over te stappen van HTTP naar HTTPS. Op deze maner wil Google de veiligheid op internet verbeteren. Een HTTPS website zal dus in de toekomst een hogere ranking krijgen dan wanneer er HTTP wordt gebruikt.

Google Owl Update een bijzondere update om nepnieuws tegen te gaan.

Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief

google owl update

Google is bezig met het verbeteren van haar algoritme met als doel gezaghebbende websites meer waarde toe te kennen, en websites van lage kwaliteit juist minder waarde wanneer het gaat om zoekopdrachten die eventueel te maken kunnen hebben met potentieel kwetsende of misleidende inhoud.  Naast de wijziging aan het algoritme is er ook een verandering aangekondigd aan de procedures die nepnieuws moeten tegengaan.

Een voorbeeld van de zoekresultaten die Google wil gaan voorkomen:

is de holocaust echt gebeurd

 

Google Fred "update"

Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief


 google fredNa 8 maart verloren veel sites hun hoge positie in Google na veel onderzoek werd er een patroon in 'gestrafte' websites herkent. vooral websites met een lage inhoudelijke kwaliteit, gericht op het verdienen van geld met advertenties verloren flink
De voorbije jaren heeft Google een waslijst aan updates doorgevoerd die hun algoritme aanpassen. Zo waren er de Panda-updates waarmee Google irrelevante of ‘dunne’ content bestraft, de Penguin-updates waarmee een spammy linkprofiel bestraft werd en in 2015 RankBrain, het zelflerend aIgoritme-systeem dat nu de 3de grootste ranking factor is.
Het algoritme dat jou in enkele seconden tijd het meest relevante zoekresultaat op het web geeft, bevat meer dan 200 factoren. waarop sites gerankschikt worden. Het wordt voortdurend bijgesteld en aangepast. Het is in het belang van Google om haar gebruikers zo goed en zo snel mogelijk de gezochte informatie te verstrekken. Omgekeerd hebben veel sites belang bij een zo hoog mogelijke positie. Er is daardoor een permanente strijd gaande tussen Google en mensen die de positie van sites proberen te verbeteren.
Waarom al deze consternatie? Wel, verschillende SEO-tools dienen als een soort barometer die bijhouden hoeveel verschuivingen er zijn in de Google resultaten. En laat ons zeggen dat verschillende tools na 8 maart een grote turbulentie lieten zien:
Google altijd vermeden of zelfs geweigerd - om aan te geven wanneer het een update uitrolde. Google houdt haar algoritmeaanpassingen altijd geheim. Daarmee blijven ze een voorsprong houden op het legertje SEO deskundigen die sites naar een hogere positie proberen te manoeuvreren. Meteen na 8 maart waren er veronderstellingen over een verse Google-update En zoals het eerder gebeurde, heeft het beweerde nieuwe algoritme meteen al een naam en een gezicht: Google Fred. Onder de streep blijft dat de positie van een site vooral wordt bepaald door goede content en kwalitatief goede verwijzingen naar de site. Aan de primaire basis van SEO veranderde dus niets. Integendeel, slechte site krijgen nu een lagere plek. De betere sites gaan omhoog.

Bij GeenStijl en Dumpert lopen flink wat adverteerders weg.

Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief

Grolsch, het Wereld Natuur Fonds en de Persgroep, uitgever van onder meer Het Parool en de Volkskrant, trekken zich terug als adverteerder na een oproep om te stoppen met adverteren op sites waar ‘vrouwen virtueel verkracht worden’.
Vrouwen vernederen is big business voor Geenstijl. Dat willen deze bedrijven niet langer steune. Waarschijnlijk volgen meer bedrijven dit voorbeeld. Het kost de Telegraaf Media Groep weer veel geld.
Met de Telegraaf Media Groep gaat het toch al niet goed.
In 2016 raakte de Telegraaf acht procent van haar betaalde oplage kwijt In 2015 was de betaalde oplage nog 416.000 – in 2016 daalde die tot 382.000.

DuckDuckGo is de snelst groeiende zoekmachine van het moment

Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief

DuckDuckGoHet grote voordeel van DuckDuckGo in vergelijking met de huidige zoekmachines en vooral Google is dat deze zoekmachine geen persoonlijke data opslaat. Als gevolg daarvan Krijgt elke gebruiker bij dezelfde zoekopdracht dezelfde resultaten te zien. Je raakt dus niet verstrikt in een 'filterbubble'. De filter bubble is het verschijnsel waarbij websites en zoekmachines hun resultaten afstemmen op jouw (eerdere) online zoekgedrag.

Lees meer over de filterbubble.

DuckDuckGo gebruikt informatie van veelbezochte sites zoals Wikipedia gebruikt om de traditionele internetzoekresultaten te verbeteren.

Naar DuckDuckGo

#watis de filter bubble

Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief


google bubbleTijdens het surfen wordt er een profiel van je gemaakt. Dat gebeurt o.a. op basis van je zoekgeschiedenis, e-mailverkeer, koopgedrag en berichten op sociale media. Door die filtering raken de ruimtes die we op internet betreden steeds verder gepersonaliseerd. Zo worden bijvoorbeeld onze zoekresultaten steeds minder divers. In het gevormde profiel staat kortweg wie je bent en wat je voorkeuren en interesses zijn.
Bij nieuwe zoekopdrachten wordt vervolgens alles weggelaten wat niet past binnen jouw profiel. Zoekresultaten, maar ook aanbiedingen en reclame, wordt helemaal afgestemd op wat je al eerder zag. Een andere invalshoek, een andere mening, een kritisch artikel of een tegendraadse weerwoord zal worden weggefilterd. Zo ontstaat om elk persoon heen een filter bubble.

Waarom kan een filter bubble gevaarlijk zijn?
Iedereen die op Facebook, Instagram of Twitter zit en wel eens Googlet merkt het: je leest vooral het nieuws van je eigen vrienden, kennissen of mensen die een mening hebben die overeen komt met die van jou. Je zit in de zogenoemde ‘filterbubbel’, een bubbel die vooral bevestigt waar je zelf al van overtuigd bent.De filter bubble levert je gekleurde informatie op. Je krijgt geen objectieve zoekresultaten. Daarmee wordt je de kans ontnomen om zelf een kritische houding te ontwikkelen en een mening te vormen die gebaseerd is op diverse bronnen. Je raakt zo dus langzaam maar zeker verstrikt in zelfbevestiging. Ook tonen sites reklame die passen bij jouw profiel. Onderstaand een mooi voorbeeld: De Telegraaf na het bezoek aan een kledingsite voor moslima's toont advertenties voor moslima's met winkels waar ze burka's verkopen.

televoorbeeld

Facebook, krijgt door zijn groeiende rol als nieuwsmedium en de filter bubble die hierdoor is ontstaan, er flink van langs ze worden ervan beschuldigd een belangrijke rol te hebben gespeeld in de uitslag van de Amerikaanse verkiezingen.

DuckDuckGo

 Is de snelst groeiende zoekmachine van het moment. Het grote voordeel van DuckDuckGo in vergelijking met de huidige zoekmachines is dat deze zoekmachine geen persoonlijke data opslaat. Je raakt daardoor dus niet verstrikt in je 'filter bubble'

DuckDuckGo is de snelst groeiende zoekmachine van het moment.

Subcategorieën

Mobiel 35

mobiele telefoon uit 1999Nog niet zo heel lang geleden was het idee van een telefoon die je in je binnenzak kon meenemen  een ver toekomstbeeld. Hiernaast een mobiele telefoon uit 1999. Inmiddels kunnen we wel wat meer met de telefoon dan alleen bellen. 16 jaar geleden konden we dat niet bedenken. Bovendien was de vaste telefoon van toen een stuk duurder dan de mobiele telefoon van nu.