Frankwatching is dé plek voor iedereen die zich bezig houdt met of interesse heeft in marketing, communicatie, social media en tech. Inhoud, kwaliteit en onafhankelijkheid boven alles; instructie, educatie, kennisdeling en inspiratie, dat zit in onze genen. Dag in dag uit, zowel online (via artikelen, webinars, vacatures en downloads) als offline (via trainingen, events en boeken).

{loadmodule mod_feed,Frank Watching}

Online trends, tips & tricks
  1. De nieuwsbrief als tool voor thought leadership

    Als ik vertel dat ik me nu bezighoud met het opzetten en cureren van nieuwsbrieven voor bedrijven, reageren mensen doorgaans verrast: “Maar nieuwsbrieven zijn toch dood?” is een vaak gehoorde reactie. Of er wordt gezucht: “Maar het ís al zo moeilijk om al het nieuws bij te houden. Is daar wel ruimte voor in de […]
  2. Event organiseren? Zo stel je een succesvol programma samen [8 tips]

    De afgelopen jaren mocht ik wereldwijd 50 TEDx-events organiseren en word daarom nu vaak gevraagd om programma’s samen te stellen voor andere events. Ook spreek ik zelf vaak over thema’s zoals blockchain. Helaas zie ik bij beiden nog te vaak dat er fouten worden gemaakt in het proces van sprekers zoeken, vragen en succesvol op een […]
  3. Creëer succesvolle content met neuromarketing [4 tips]

    Belangrijk doel bij het maken van content is om je publiek daadwerkelijk te bereiken, raken en overtuigen. Maar hoe krijg je dit voor elkaar? Neuromarketing kan je hierbij helpen. In ons vorige artikel heb je geleerd hoe je kunt kiezen wat voor content het beste past in je strategie. Nadat je hebt vastgesteld welk type […]
  4. Perceptual mapping: nieuwe trend in online shopping?

    Doelgroepen segmenteren op basis van je productattributen en daar je marketing op aanpassen biedt ook mogelijkheden voor de e-commerce business. Zeker als je kijkt naar het toenemende aantal vergelijkingssites. Ik voorspel zelfs dat het segmenteren van de doelgroep op basis van productattribuut the next big thing wordt. Je kent ze wel, (her)positioneringstrategieën op basis van […]
  5. Met deze whitepapers & dit webinar doe jij inspiratie op!

    Wil je weten hoe je met personalisatie of live chat meer conversie behaalt? Of wil je duidelijkheid over AVG & je cookies? Maar ook als je handvatten zoekt om je e-mailmarketing te verbeteren, ben je hier aan het goede adres. Lees dit artikel door en doe je voordeel met de whitepapers, downloads, case en webinar.  […]
  6. Vergeet het bouncepercentage, meet de bezoekkwaliteit

    In de praktijk merk ik dat we bij het analyseren van websitebezoek vaak veel waarde hechten aan het bouncepercentage. Dat is ook niet vreemd, omdat deze statistiek makkelijk te interpreteren is. En je komt deze in bijna elk standaardrapport van Google Analytics tegen. Maar je kunt beter de kwaliteit van je websitebezoekers meten. Hoe? Dat leg […]
  7. Hoe geef je een cursus op Instagram?

    Cursussen via Instagram: het is de nieuwste trend in de wereld van social media. Lekker laagdrempelig voor deelnemers en een schaalbaar verdienmodel voor ondernemers. Denk jij erover om een Instagram-cursus te geven? Dan geef ik je wat tips. Wat is een Instagram-cursus? Bijna iedere ondernemer kan zijn of haar kennis delen in de vorm van […]
  8. Facebook adverteren: zo vind je informatie over je concurrent

    Facebook heeft een aantal veranderingen doorgevoerd waarmee ze hun advertentieprogramma transparanter willen maken. Het gevolg is dat campagnes van politieke organisaties volledig inzichtelijk worden, inclusief de uitgaven. Daarnaast wordt er ook veel meer zichtbaar over de campagnes van alle overige adverteerders. Dankzij deze bonus kunnen online marketeers waardevolle informatie achterhalen over de Facebook-advertentiestrategie van concurrenten. […]
  9. Converterende copywriting: de PAS-formule

    Copywriting: iedereen kan het leren. Al is het alleen maar omdat er klassieke schrijftechnieken zijn die je kunt gebruiken. Dit betekent niet dat je – als je zo’n structuur volgt – automatisch briljante teksten schrijft. Wat zo’n techniek wel doet, is je een vertrekpunt bieden; een raamwerk dat jij je eigen kunt maken. In deze […]
  10. 8 lessen van een marketeer bij een multinational

    Als je denkt aan een multinational, denk je wellicht aan strakke pakken, ’s avonds om 23.00 uur je e-mail beantwoorden en een werkdruk waar je u tegen zegt. Maar dit valt ontzettend mee. Het is een plek waar ik veel leer. Daarom deel ik 8 lessen die ik als marketeer bij een multinational opdeed en […]

Alles-in-één-vergelijker en vergelijk internet, bellen en televisie.