Frankwatching is dé plek voor iedereen die zich bezig houdt met of interesse heeft in marketing, communicatie, social media en tech. Inhoud, kwaliteit en onafhankelijkheid boven alles; instructie, educatie, kennisdeling en inspiratie, dat zit in onze genen. Dag in dag uit, zowel online (via artikelen, webinars, vacatures en downloads) als offline (via trainingen, events en boeken).

{loadmodule mod_feed,Frank Watching}

Online trends, tips & tricks
  1. Hoe overleven online nieuwsmedia als lezers weigeren te betalen? [Onderzoek Reuters]

    Ondanks de vele initiatieven van nieuwsmedia om lezers te laten betalen voor online nieuws, bleef de betalingsbereidheid in het afgelopen jaar laag. In Nederland is het percentage lezers dat betaald heeft voor online nieuws zelfs licht gedaald, van 13 naar 11 procent. Ook in België betaalde slechts 11 procent van de lezers voor nieuws. Wat […]
  2. Vacaturetitels waar je echt niet voor mag kiezen

    Inmiddels hebben we in Nederland het mooie aantal van zo’n slordige 277.000 unieke openstaande vacatures bereikt. En dat is dermate veel dat je wel een beetje moet weten waar je mee bezig bent als je actief bent in recruitmentland. Sterke vacaturetitels zijn essentieel voor je succes. Ik preek al enkele jaren over het fundament van […]
  3. OnBrand bestaat 5 jaar: dit zijn de 5 belangrijkste learnings

    Het Amsterdamse OnBrand conference is sinds 2015 van lokale meetup uitgegroeid tot de leading branding conference van Europa. Elke editie worden 1800+ vooruitstrevende marketeers en creatieven verwelkomd. Zo ook dit jaar! Op 10 oktober komt de community weer bij elkaar in SugarCity Events in Amsterdam om de trends en tech set up van de toekomst […]
  4. 13 tips om je Google Ads-campagne nog beter te laten converteren

    Voorstanders van Google Ads halen de kracht en de reikwijdte van Google’s zoekmachine aan, tegenstanders wijzen dan weer op de hoge kostprijs. Wie echter een aantal kneepjes onder de knie krijgt en een aantal tips toepast, zal zijn of haar Google Ads-campagne kunnen omvormen in een rendabel communicatiekanaal. In dit artikel deel ik een verzameling […]
  5. Hoe verzinnen ze ‘t! Het verhaal achter 5 beroemde reclames

    Op televisie, langs de weg en op internet krijgen we een hoop bagger voorgeschoteld. Hoe komt het dat de ene reclame een nationaal volkslied wordt en de andere niet meer dan zendervervuiling blijkt? Vorige week werd ik wakker met twee WhatsApp-berichtjes. Mijn vriend had me in mijn slaap ‘ik ga voor Haribo’ horen zeggen. Nu […]
  6. In 6 stappen een onweerstaanbaar webshop-assortiment

    Welke producten bied je aan op je website, en welke niet? Een vraag die voor flink wat discussie kan zorgen op de werkvloer. Het productteam wenst zus, het marketingteam wenst zo. In 6 stappen creëer je een assortiment waarmee beide teams instemmen én dat de vraag van jouw klanten dekt. Stap 1. Op wie richt […]
  7. Stap voor stap richting de implementatie van sociale technologie

    Veel organisaties gebruiken sociale technologie. Dit doen ze lang niet altijd op een effectieve manier. Hoe implementeer je nieuwe technologie in een bedrijf zodat medewerkers het ook echt gaan gebruiken? Je wil er natuurlijk ook iets mee bereiken. Denk aan een betere kennisoverdracht en een hogere productiviteit. In het boek De netwerkexpeditie (aff.) doet Geert Nijs […]
  8. Domeinnaamhouders opgelet: opnieuw spookfacturen in omloop

    Ontving je recent een factuur voor domeinregistratie, maar herkende je de afzender niet? Dan is de kans groot dat je een spookfactuur binnenkreeg. Het is een vervelend fenomeen. Een gewiekste manier om onwetende ondernemers geld afhandig te maken. Helaas zijn er recent weer spookfacturen in omloop waarbij domeinnaamhouders het beoogde doelwit zijn. Mijn advies? In de prullenbak […]
  9. 6 do’s & don’ts van socialmedia-monitoring

    In veel organisaties is online mediamonitoring al een belangrijke factor bij het maken van strategische keuzes door Brand Managers, Marketing Managers en Persvoorlichters. Datagedreven strategieën zijn de toekomst en steeds meer merken gaan hierin mee. Toch zijn er nog veel vragen rondom media monitoring. Wat kun je er mee? Hoe begin je? En wat moet […]
  10. Productontwikkeling: zorg voor structuur in de Fuzzy Front End

    Je hebt het vast weleens meegemaakt: je staat aan de start van het creëren van een nieuw digitaal product en alles ligt nog open. Er is een idee, maar de doelstellingen en kaders zijn nog niet gesteld. Je zit in de vroegste fase van je project waar veel nog openligt en keuzes gemaakt moeten worden. […]

Alles-in-één-vergelijker en vergelijk internet, bellen en televisie.