Snelvindbaar; een site over vindbaarheid op internet, internetmarketing, zoekmachinemarketing, sociale media marketing en marketing in het algemeen, computerwinkels, computerprodukten, software waaronder open source software en freeware. Mobiele telefonie, met daarbij mobile marketing, produkten, abbonnementen en alles wat er bij hoort. Zo ook een zo compleet mogelijk overzicht van actuele aanbiedingen op het gebied van mobiele telefonie, computerprodukten en allerhande assecoires. Ook aandacht voor innovatie

#Watis Google Posts? Een nieuwe functie bij "mijn bedrijf"

Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief

posts mijn bedrijf

Google Posts is een nieuwe functie in Google Mijn Bedrijf. De content wordt direct in de zoekresultaten getoond.

post bij zoekresultaatGoogle Posts is een nieuwe functie van Google die bedrijven in staat stelt om content direct in de zoekresultaten van Google te publiceren. Google Posts nu inzetbaar voor alle organisaties met een Google Mijn Bedrijf-account. Google geeft gebruikers zo de mogelijkheid om artikelen, acties, evenementen et cetera aan de rechterkant van de zoekmachine te publiceren en de eigen organisatie op deze manier te promoten. [https://www.google.nl/business/go/]

Een Google Post blijft maximaal 7 dagen zichtbaar. Kortom je dient deze regelmatig te verversen. Hoe stel je een Google Post in?

Google Post is gekoppeld aan Google Mijn Bedrijf. Dit is een gratis onderdeel van Google waar je informatie over je bedrijf kan publiceren. Google Mijn Bedrijf wordt vooral getoond als direct gezocht wordt op de naam van het bedrijf of in Google maps. Hierbij worden weergegeven  informatie over: openingstijden, locatie(s), en recensies. Recent is het dus mogelijk om hier content in de vorm van Google Posts aan toe te voegen. 

Hoe maak je een Google post?

1. Log in bij Google Mijn Bedrijf
2. ?Klik op Locatie beheren
4. Klik op de blauwe button posts maken

Je kan de post nu instellen op de gewenste manier. Het is mogelijk om een foto, tekst en verschillende call-to-actions als: reserveren, registreren, bestellen en bekijk aanbod toe te voegen. Als je de post hebt gemaakt, klik je op “voorbeeld" om een voorbeeld van de post te bekijken. Tevreden? Klik dan op publiceren rechts bovenin je scherm.

Wij hebben deze nieuwe optie natuurlijk direct getest. Hierboven zie je hoe de post het eruit komt te zien.

Google Chrome bestempelt alle pagina’s die niet over https lopen maar wel een formulier hebben als onveilig.

Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief

HTTPS, je ziet het steeds vaker in de adresbalk van je browser, soms vergezeld van een slotje, maar waar staat deze term voor en wat is nou het verschil met HTTP? 

De “S” wat staat voor “secure”; veilig.
De term HTTPS betekent dan ook “Hyper Text Transfer Protocol Secure”.

HTTPS is net als HTTP een manier om gegevens te versturen via het Internet. Het verschil zit het hem echter in het versleutelen van gegevens die verstuurd worden. Iemand die de gegevensstroom onderschept, kan bij HTTP zien wat er wordt verstuurd. Bij HTTPS kunnen deze gegevens niet worden gezien. Althans, de persoon ziet de versleutelde gegevens wel, maar kan deze niet ontcijferen waardoor deze gegevens dus niet in handen van een ander kunnen komen. Op deze manier worden de gegevens veilig overgedragen. HTTPS wordt voornamelijk gebruikt bij betalingstransacties met creditcard, bij internetbankieren, en bij uitwisseling en opslaan van privacy-gevoelige informatie zoals NAW gegevens. Alle bank- en verzekeringszaken zijn tegenwoordig allemaal online te regelen waarbij veiligheid en privacy prioriteit nummer 1 zijn. Google chrome beschouwt pagina's met een formulier die niet via een HTTPS protocol worden verstuurd als onveilig bestempelen. De internetprotocollen TLS 1.0 en 1.1 zijn in maart dit jaar end-of-life. Populaire browsers Chrome, Safari, Edge, Internet Explorer en Firefox zullen dan de verouderde protocollen niet meer ondersteunen.

Hier kun je je site Testen

HTTPS en de invloed op SEO

Google beloont websites met HTTPS met een hogere ranking in de zoekresultaten
Onlangs kondigde Google aan dat het overstappen naar HTTPS – het toevoegen van een SSL-2048-bits sleutel certificaat– je website of shop beloont met hogere posities in de organische zoekresultaten. Het gaat om  een klein ranking voordeel, HTTPS wordt in eerste instantie een klein signaal in het gehele algoritme. Maar pas op! Google geeft tevens aan dat de invloed van HTTPS op de ranking op korte termijn toe zal nemen omdat ze website eigenaren willen aansporen om massaal over te stappen van HTTP naar HTTPS. Op deze maner wil Google de veiligheid op internet verbeteren. Een HTTPS website zal dus in de toekomst een hogere ranking krijgen dan wanneer er HTTP wordt gebruikt.

Google Owl Update een bijzondere update om nepnieuws tegen te gaan.

Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief

google owl update

Google is bezig met het verbeteren van haar algoritme met als doel gezaghebbende websites meer waarde toe te kennen, en websites van lage kwaliteit juist minder waarde wanneer het gaat om zoekopdrachten die eventueel te maken kunnen hebben met potentieel kwetsende of misleidende inhoud.  Naast de wijziging aan het algoritme is er ook een verandering aangekondigd aan de procedures die nepnieuws moeten tegengaan.

Een voorbeeld van de zoekresultaten die Google wil gaan voorkomen:

is de holocaust echt gebeurd

 

Google Fred "update"

Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief


 google fredNa 8 maart verloren veel sites hun hoge positie in Google na veel onderzoek werd er een patroon in 'gestrafte' websites herkent. vooral websites met een lage inhoudelijke kwaliteit, gericht op het verdienen van geld met advertenties verloren flink
De voorbije jaren heeft Google een waslijst aan updates doorgevoerd die hun algoritme aanpassen. Zo waren er de Panda-updates waarmee Google irrelevante of ‘dunne’ content bestraft, de Penguin-updates waarmee een spammy linkprofiel bestraft werd en in 2015 RankBrain, het zelflerend aIgoritme-systeem dat nu de 3de grootste ranking factor is.
Het algoritme dat jou in enkele seconden tijd het meest relevante zoekresultaat op het web geeft, bevat meer dan 200 factoren. waarop sites gerankschikt worden. Het wordt voortdurend bijgesteld en aangepast. Het is in het belang van Google om haar gebruikers zo goed en zo snel mogelijk de gezochte informatie te verstrekken. Omgekeerd hebben veel sites belang bij een zo hoog mogelijke positie. Er is daardoor een permanente strijd gaande tussen Google en mensen die de positie van sites proberen te verbeteren.
Waarom al deze consternatie? Wel, verschillende SEO-tools dienen als een soort barometer die bijhouden hoeveel verschuivingen er zijn in de Google resultaten. En laat ons zeggen dat verschillende tools na 8 maart een grote turbulentie lieten zien:
Google altijd vermeden of zelfs geweigerd - om aan te geven wanneer het een update uitrolde. Google houdt haar algoritmeaanpassingen altijd geheim. Daarmee blijven ze een voorsprong houden op het legertje SEO deskundigen die sites naar een hogere positie proberen te manoeuvreren. Meteen na 8 maart waren er veronderstellingen over een verse Google-update En zoals het eerder gebeurde, heeft het beweerde nieuwe algoritme meteen al een naam en een gezicht: Google Fred. Onder de streep blijft dat de positie van een site vooral wordt bepaald door goede content en kwalitatief goede verwijzingen naar de site. Aan de primaire basis van SEO veranderde dus niets. Integendeel, slechte site krijgen nu een lagere plek. De betere sites gaan omhoog.

DuckDuckGo is de snelst groeiende zoekmachine van het moment

Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief

DuckDuckGoHet grote voordeel van DuckDuckGo in vergelijking met de huidige zoekmachines en vooral Google is dat deze zoekmachine geen persoonlijke data opslaat. Als gevolg daarvan Krijgt elke gebruiker bij dezelfde zoekopdracht dezelfde resultaten te zien. Je raakt dus niet verstrikt in een 'filterbubble'. De filter bubble is het verschijnsel waarbij websites en zoekmachines hun resultaten afstemmen op jouw (eerdere) online zoekgedrag.

Lees meer over de filterbubble.

DuckDuckGo gebruikt informatie van veelbezochte sites zoals Wikipedia gebruikt om de traditionele internetzoekresultaten te verbeteren.

Naar DuckDuckGo

Wat is de filter bubble en wat kun je er aan doen

Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief


filter bubble
Tijdens het surfen wordt er een profiel van je gemaakt. Dat gebeurt o.a. op basis van je zoekgeschiedenis, e-mailverkeer, koopgedrag en berichten op sociale media. Door die filtering raken de ruimtes die we op internet betreden steeds verder gepersonaliseerd. Zo worden bijvoorbeeld onze zoekresultaten steeds minder divers. In het gevormde profiel staat kortweg wie je bent en wat je voorkeuren en interesses zijn. Zo zal degene die niet in klimaatverandering geloofd andere zoekresultaten krijgen dan degene die daar wel in geloofd. 

Bij nieuwe zoekopdrachten wordt vervolgens alles weggelaten wat niet past binnen jouw profiel. Zoekresultaten, maar ook aanbiedingen en reclame, wordt helemaal afgestemd op wat je al eerder zag. Een andere invalshoek, een andere mening, een kritisch artikel of een tegendraadse weerwoord zal worden weggefilterd. Zo ontstaat om elk persoon heen een filter bubble.

Waarom kan een filter bubble gevaarlijk zijn?
Iedereen die op Facebook, Instagram of Twitter zit en wel eens zoekt via Google merkt het: je leest vooral het nieuws van je eigen vrienden, kennissen of mensen die een mening hebben die overeen komt met die van jou. Je zit in de zogenoemde ‘filterbubbel’, een bubbel die vooral bevestigt waar je zelf al van overtuigd bent.De filter bubble levert je gekleurde informatie op. Je krijgt geen objectieve zoekresultaten. Daarmee wordt je de kans ontnomen om zelf een kritische houding te ontwikkelen en een mening te vormen die gebaseerd is op diverse bronnen. Je raakt zo dus langzaam maar zeker verstrikt in zelfbevestiging. Ook tonen sites reklame die passen bij jouw profiel. Onderstaand een mooi voorbeeld: De Telegraaf na het bezoek aan een kledingsite voor moslima's vertoont advertenties voor moslima's met winkels waar ze burka's verkopen.

Facebook, krijgt door zijn groeiende rol als nieuwsmedium en de filter bubble die hierdoor is ontstaan, er flink van langs ze worden ervan beschuldigd een belangrijke rol te hebben gespeeld in de uitslag van de Amerikaanse verkiezingen.

DuckDuckGo

Is de snelst groeiende zoekmachine van het moment. Het grote voordeel van DuckDuckGo in vergelijking met de huidige zoekmachines is dat deze zoekmachine geen persoonlijke data opslaat. Je raakt daardoor dus niet verstrikt in je 'filter bubble'

DuckDuckGo is de snelst groeiende zoekmachine van het moment.

Er is nu een nieuwe browser Brave waarbij je privacy gewaarborgd is en die reklames uit de webpagina's weerd. Als je bij deze browser DuckDuckGo al zoekmachine insteld, dan surf je weer open en eerlijk over internet.

#watis De Google Zandbak

Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief

google zandbakDe Google zandbak is een plek waar nieuwe en vernieuwde websites een tijdlang begraven worden. De eerste paar weken na de online gang van de website, gaat alles prima. Je SEO is in orde. De website staat af en toe zelfs al op de eerste pagina! En dan, vanuit het niets, is de website nergens meer te vinden! Dan zit je waarschijnlijk in de Google zandbak. Het is een plek die Google gebruikt om websites te testen en te kijken of ze over een langere periode kwaliteit leveren, ofdat ze alleen voor het snelle succes gaan. Zit je in de Google zandbak, dan is alles wat je doet veel minder effectief dan normaal. content die je plaatst, scoort niet in Google en het bouwen van links heeft nauwelijks effect. Je kunt er niet veel aan doen, maar als je blijft linkbuilden en content blijft schrijven, dan kom je snel weer tevoorschijn in Google. Het zijn niet alleen nieuwe site's die een plaats in de Google zandbak krijgen, maar ook bestaande site's die volkomen vernieuwd zijn en een nieuwe linkstruktuur kregen. Kijk dus uit als je een site volkomen wilt vernieuwen. Helaas ontkom je er niet altijd aan, bijvoorbeeld als je site is gehacked. Zorg dus altijd voor een goede back-up!De zandbak van Google is een aparte index voor websites. Google wil ze controleren op malafide praktijken en dergelijke waardoor bijna alle nieuwe websites hier in worden geplaatst. Na een tijdje als Google je website nogmaals gecontroleerd zal ze deze in de echte zoekresultaten opnemen. Dat geld dus ook voor sites die compleet zijn aangepast.

De zandbak dient dus ter vookoming van zoekmachine spam. Nieuwe site's zouden ongeveer 30 dagen in de zandbak verdwijnen om zichzelf te bewijzen. Daarna worden ze dan gewoon in de Google resultaten opgenomen.

Subcategorieën

Mobiel 42

mobielNog niet zo heel lang geleden was het idee van een telefoon die je in je binnenzak kon meenemen  een ver toekomstbeeld. Het begon zowat in 1999. Inmiddels kunnen we wel wat meer met de telefoon dan alleen bellen. In 1999 konden we dat niet bedenken. Bovendien was de vaste telefoon van toen een stuk duurder dan de mobiele telefoon van nu.

Sindsdien gaat het hard met de ontwikkeling van de mobiele telefonie. Inmiddels bestaat is de Short Message Service (SMS) geïntroduceerd en een paar jaar later volgt het mobiele internet. De flip- en slidemodellen verdwijnen en maken plaats voor de zogenaamde candybarmodellen, zoals de iPhone. Er komen steeds meer apps en het gebruik van de mobiele telefoon neemt flink toe. Nu heeft ongeveer 80 procent van de Nederlanders een smartphone. Onder jongeren ligt dat percentage zelfs op 96 procent.

2G
Vóór de introductie van data via 3G-verbindingen, was er 2G. 2G is de tweede generatie van draadloze telefoonverbindingen. Het aloude en betrouwbare gsm-netwerk. Jouw eerste mobieltje werkte waarschijnlijk op 2G en dit type verbindingen was (en is) prima voor het versturen van eenvoudige data zoals korte tekstberichten. Nog steeds wordt 2G in grote delen van de wereld als primaire netwerk gebruikt. Maar niet in Nederland, want hier hebben we inmiddels 3G en 4G.

3G
3G staat voor de derde generatie in de standaard van mobiele telefonie. De snelheid van dataverbindingen ligt tussen de 5 en de 10 Mbit per seconde, wat overeenkomt met ADSL-snelheid. Met 3G werd het voor het eerst mogelijk om écht te internetten en filmpjes te bekijken op je mobiel. Maar doordat internet mogelijk werd, gingen ook de eisen van consumenten omhoog. Het mobiele datagebruik steeg, net als de internetsnelheden die we thuis via de kabel en via glasvezel konden bereiken en waaraan we gewend raakten. De behoefte aan sneller mobiel internet groeide.

4G
Vanaf februari 2013 werd 4G in Nederland uitgerold. In het begin waren er nog maar weinig apparaten die de nieuwe standaard ondersteunden, maar inmiddels kunnen vrijwel alle nieuwe smartphones en tablets met deze grote datasnelheden omgaan. Je 4G-toestel kan trouwens altijd over op 3G of een nog lagere snelheid, mocht de 4G-verbinding om wat voor reden dan ook niet beschikbaar zijn. Oudere telefoons en tablets kunnen echter lang niet allemaal over op de nieuwe 4G-standaard. Dit is iets om rekening mee te houden als je op de hoogste snelheid wilt kunnen internetten.

4G-verbindingen kunnen snelheden van meer dan 100 Mbit per seconde aan, wat overeenkomt met snelle kabelverbindingen of glasvezel. Dat betekent dat je ook lange video's zonder haperingen kunt bekijken en onderweg bestanden snel kunt downloaden. 4G is inmiddels ook in vrijwel heel Nederland beschikbaar en de meeste mobiele aanbieders maken gebruik van dit netwerk .

5G
Wat is 5G? Nu bijna heel Nederland natuurlijk al surft, gamet en YouTube-video's bekijkt op 4G, hebben we het alweer over de opvolger: 5G. Hoewel 4G feitelijk pas net is uitgerold, is het aannemelijk dat we over een paar jaar overgaan op snelheden die nog eens vele malen hoger liggen. Wat zijn de voordelen van deze duizelingwekkende snelheden? Er kunnen veel meer gebruikers tegelijkertijd op het netwerk. Dat is handig wanneer grote mensenmassa's bij elkaar zijn, zoals op festivals en evenementen. 5G zal hiernaast ook een groter bereik hebben, het zal zuiniger in het gebruik zijn en de verbindingen zullen nog stabieler en betrouwbaarder zijn. Dit maakt het eveneens mogelijk om veel apparaten in huis en in de openbare ruimte op een stabiele manier met elkaar te verbinden. Niet iedereen is even blij met 5G. Er zijn mensen die geloven dat 5G slecht is voor de gezondheid ( zoals bij Forum voor Democratie) Er wordt ook verband gelegd met het Coronavirus. Velen vinden dit maar onzin. Ondertussen worden 5G zendmasten met regelmaat gesabboteerd

Deze snelle ontwikkeling zorgt er voor dat er druk geconcureerd wordt op de markt van de mobiele telefonie. De aanbiedingen buitelen over elkaar heen. Genoeg reden om hier steeds de meest aktuele aanbiedingen te verzamelen.