Snelvindbaar; een site over vindbaarheid op internet, internetmarketing, zoekmachinemarketing, sociale media marketing en marketing in het algemeen, computerwinkels, computerprodukten, software waaronder open source software en freeware. Mobiele telefonie, met daarbij mobile marketing, produkten, abbonnementen en alles wat er bij hoort. Zo ook een zo compleet mogelijk overzicht van actuele aanbiedingen op het gebied van mobiele telefonie, computerprodukten en allerhande assecoires. Ook aandacht voor innovatie

#watis | Pagerank | #SEO

Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief

pagerank

PageRank is een methode om pagina's op internet te ordenen naar belang. Het is ontwikkeld door Larry Page en Sergey Brin in 1998 toen zij nog actief waren op Stanford University. Later zijn zij de oprichters van Google Inc. (Stanford University heeft het octrooi op PageRank terwijl de naam een handelsmerk is van Google.
In de basis is PageRank  een cijfer dat Google geeft aan het belang van de pagina. Het geeft een indicatie van de populariteit en de mate van indexering van de pagina. Google waardeert deze PR met een cijfer 1 tot en met 10. De PageRank heeft te maken met de linkbuilding. De links vanaf andere sites hebben invloed op de waardering van die pagina door Google.
Over PageRank bestaat tegenwoordig veel discussie. Vroeger had een hoge PageRank een grote invloed op de positie van een website in de zoekmachine. Tegenwoordig spelen er zoveel factoren mee dat een hogere PageRank niet meer automatisch betekent dat je bovenin de zoekresultaten staat.
Google herkent onnatuurlijke links, die enkel en alleen bedoeld zijn om de PageRank – en daarmee de posities in de zoekresultaten – te verhogen. Dergelijke links kunnen leiden tot negatieve effecten op je posities in de zoekresultaten.
De PageRank formule toont ook aan dat hoe meer inkomende links een webpagina heeft, hoe hoger de PageRank is.
In de beginjaren van Google werd hier misbruik van gemaakt door mensen die complete linknetwerken opgezet hadden met het doel om de PageRank te verhogen.
Inmiddels herkent Google de belangrijkste factor voor het toekennen van de juiste Voor het toekennen van de PageRank is het nodig dat de link op een pagina staat die Google heeft opgeslagen in haar index Het is eenvoudig, maar niet minder belangrijk: als Google de link niet kent, kan er ook geen PageRank aan toegekend worden.

Check uw pagerank

#SEO-tip Voorkom overoptimalisatie

Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief

overoptimalisatieOveroptimalisatie wil zeggen dat je volgens Google de dingen ‘over-the-top’doet. Dit is het geval wanneer webmasters zoekmachine-optimalisatie in meer of mindere mate misbruiken. Bijvoorbeeld door veel vaker dan nodig zoekwoorden te verwerken in webteksten, en te veel en ondoordacht links uit te wisselen.
Het over-optimaliseren van websites kun je het snelst herkennen aan ‘vergaande overlap’. Daarvan is sprake als je hetzelfde zoekwoord verwerkt in je title tag, meta-teksten, url, paginatitel, images, tussenkopjes, navigatielinks en veelvuldig in je ‘gewone tekst’. Ook een onnatuurlijk backlinkprofiel – qua opbouw, linkpartners en een gebrek aan variatie van ankerteksten van externe links, en bijbehorende landingspagina’s – is een teken aan de wand. De gedachte ‘welke obsessieve dictator zit hier achter?’ is dan gerechtvaardigd…

Keywordstuffing

Het overmatig gebruik van zoektermen in URls, paginatitels, paginateksten, enz. kan ervoor zorgen dat je een zoekterm zoveel gebruikt, dat Google argwaan krijgt en je juist lagere positie geeft. We zien dit bij bedrijven die zoveel zoektermen in hun webtekst plaatsen, dat deze voor de gebruiker niet meer leesbaar is. Deze zal dan ook snel wegklikken. Een hoge positie levert in dit geval dus geen positieve bijdrage aan de bedrijfsresultaten.

Anchorteksten die teveel zoektermen bevatten

Ook dit valt onder keywordsstuffing. Ga op een normale natuurlijke manier om met het plaasten van anchorteksten in links en maak deze niet alleen voor zoekmachines. Vraag u af: is dit nuttig en makkelijk voor mijn bezoeker?

meer SEO-tips? Zie:

Overzicht SEO-tip's op snelvindbaar.

wat is | Keyword Density | #SEO

Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief

keyword density seo

De keyword density ishet aantal keren dat een zoekwoord in een tekst wordt gebruikt gedeelt door het totaal aantal woorden op de pagina. Keyword density betekent letterlijk ‘zoekwoord dichtheid’ Jarenlang was het een belangrijke #SEO-factor, maar omdat er makkelijk mee te sjoemelen viel en zoekmachines steeds slimmer worden, is dit steeds minder het geval. Gebruik je zoekwoorden daarom met mate op je pagina en op logische en zinvolle plaatsen. Overmatig gebruik werkt negatief.Wat in ieder geval belangrijk is, is het keyword verwerken in de titel en in subkoppen. Belangrijk is dat je niet overdrijft, want Google is voort heel slim.

Zoekmachine optimalisatie, het beter vindbaar maken van je site en Social Media zijn met elkaar verbonden.

Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief

google ranking factorsIs er rondom een bepaalde website activiteit op Social Media, dan is dat gunstig voor de organische vindbaarheid (SEO) van die website. De zoekmachines zien activiteit op Social Media als een graadmeter voor de populariteit van websites. Links die gedeeld worden via Twitter en Facebook hebben een direct positief gevolg voor de ranking van een website. Simpel gezegd: verzamel meer duimpjes/likes/vind-ik-leuks op Facebook voor posts waarin je naar je website verwijst en je organische vindbaarheid zal verbeteren. Datzelfde geldt voor  tweets retweets en het aantal volgers bij Twitter. Ook tussen aktiviteiten op Pinterest en SEO bestaat een positieve samenhang. Ook de activiteiten op Google+ zie je terug in de zoekresultaten van Google.Tumblr is een sociaal netwerk wat vaak over het hoofd wordt gezien, maar heeft een enorm potentieel voor SEO.&nbspSociale media dragen erin bij dat een webpagina sneller geïndexeerd wordt. Daarom is het verstandig om je nieuwe content (nieuwe pagina’s, verbeterde pagina’s…) op je Facebook-pagina en op Twitter te plaatsen om zo indexering  te versnellen en vergemakkelijken.

 

Gratis online #SEO tools | Controleer je site op dode links

Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief

gebroken linkGebroken links staan een hoge positie bij Google in de weg. Google kijkt ook naar de gebruiksvriendelijkheid van een site. Heeft een site veel dode of gebroken links, dan scoor je slecht op deze gebruiksvriendelijkheid. Er is een mooie gratis online tool om je links te controleren

test je site op dode [gebroken] links

Ook binnen Facebook kun je de hashtag [#] gebruiken

Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief

facebook hashtagSoms moet je even experimenteren om de juiste hashtag te vinden. Op Facebook heb je meer ruimte voor tekst en opmaak van je bericht, zoals een witregel. Schrijf dus eerst je bericht en plaats je hashtags onderaan je bericht. Je tekst is nu minder rommelig en beter leesbaar.

Na het toevoegen van een hashtag aan een bericht is de hashtag klikbaar. Vervolgens zie je een overzicht van al diezelfde hashtags. De wereld draait door heeft bijvoorbeeld de Hashtag #DWDD. Hashtags voor drie dingen gebruikt. Het wordt gebruikt om dezelfde onderwerpen te vinden op bijvoorbeeld Twitter en Facebook. Het wordt gebruikt om trends te identificeren. Tot slot Hashtags zijn klikbaar die ervoor zorgen dat je een overzichtspagina krijgt met alle berichten rond die Hashtag. Bij Facebook krijg je niet alle berichten te zien! Wat je krijgt te zien hangt o.a. af van de privéinstellingen van degene die het bericht plaatst.

 

Gratis online #SEO tools | Controleer of je site mobielvriendelijk is

Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief

test mobielvriendelijkHet is al lang niet meer zo dat mensen aan een buro zitten als ze een internetsite bezoeken.Steeds meer mensen bezoeken je site via een mobiele telefoon, een tablet of een i-pad
Deze ontwikkeling betekent dat steeds meer mensen die jouw website vinden via een zoekmachine, dit op hun smartphone of tablet doen. Dan is het natuurlijk heel jammer als ze vervolgens op een niet voor mobiel geschikte website belanden. Als de website van jouw organisatie nog niet geschikt is voor mobiel wordt het hoog tijd dit te veranderen. Websites die niet optimaal kunnen worden weergegeven op smartphones zakken in de ranking van Google, waardoor deze minder goed te vinden zijn via deze zoekmachine.
Controleer daarom alleen al of je site mobielvriendelijk is. Google heeft hiervoor een gratis online tool

 

Zie ook:

website voor mobiel wordt belangrijk als rankingfactor

Subcategorieƫn

Mobiel 42

mobielNog niet zo heel lang geleden was het idee van een telefoon die je in je binnenzak kon meenemen  een ver toekomstbeeld. Het begon zowat in 1999. Inmiddels kunnen we wel wat meer met de telefoon dan alleen bellen. In 1999 konden we dat niet bedenken. Bovendien was de vaste telefoon van toen een stuk duurder dan de mobiele telefoon van nu.

Sindsdien gaat het hard met de ontwikkeling van de mobiele telefonie. Inmiddels bestaat is de Short Message Service (SMS) geïntroduceerd en een paar jaar later volgt het mobiele internet. De flip- en slidemodellen verdwijnen en maken plaats voor de zogenaamde candybarmodellen, zoals de iPhone. Er komen steeds meer apps en het gebruik van de mobiele telefoon neemt flink toe. Nu heeft ongeveer 80 procent van de Nederlanders een smartphone. Onder jongeren ligt dat percentage zelfs op 96 procent.

2G
Vóór de introductie van data via 3G-verbindingen, was er 2G. 2G is de tweede generatie van draadloze telefoonverbindingen. Het aloude en betrouwbare gsm-netwerk. Jouw eerste mobieltje werkte waarschijnlijk op 2G en dit type verbindingen was (en is) prima voor het versturen van eenvoudige data zoals korte tekstberichten. Nog steeds wordt 2G in grote delen van de wereld als primaire netwerk gebruikt. Maar niet in Nederland, want hier hebben we inmiddels 3G en 4G.

3G
3G staat voor de derde generatie in de standaard van mobiele telefonie. De snelheid van dataverbindingen ligt tussen de 5 en de 10 Mbit per seconde, wat overeenkomt met ADSL-snelheid. Met 3G werd het voor het eerst mogelijk om écht te internetten en filmpjes te bekijken op je mobiel. Maar doordat internet mogelijk werd, gingen ook de eisen van consumenten omhoog. Het mobiele datagebruik steeg, net als de internetsnelheden die we thuis via de kabel en via glasvezel konden bereiken en waaraan we gewend raakten. De behoefte aan sneller mobiel internet groeide.

4G
Vanaf februari 2013 werd 4G in Nederland uitgerold. In het begin waren er nog maar weinig apparaten die de nieuwe standaard ondersteunden, maar inmiddels kunnen vrijwel alle nieuwe smartphones en tablets met deze grote datasnelheden omgaan. Je 4G-toestel kan trouwens altijd over op 3G of een nog lagere snelheid, mocht de 4G-verbinding om wat voor reden dan ook niet beschikbaar zijn. Oudere telefoons en tablets kunnen echter lang niet allemaal over op de nieuwe 4G-standaard. Dit is iets om rekening mee te houden als je op de hoogste snelheid wilt kunnen internetten.

4G-verbindingen kunnen snelheden van meer dan 100 Mbit per seconde aan, wat overeenkomt met snelle kabelverbindingen of glasvezel. Dat betekent dat je ook lange video's zonder haperingen kunt bekijken en onderweg bestanden snel kunt downloaden. 4G is inmiddels ook in vrijwel heel Nederland beschikbaar en de meeste mobiele aanbieders maken gebruik van dit netwerk .

5G
Wat is 5G? Nu bijna heel Nederland natuurlijk al surft, gamet en YouTube-video's bekijkt op 4G, hebben we het alweer over de opvolger: 5G. Hoewel 4G feitelijk pas net is uitgerold, is het aannemelijk dat we over een paar jaar overgaan op snelheden die nog eens vele malen hoger liggen. Wat zijn de voordelen van deze duizelingwekkende snelheden? Er kunnen veel meer gebruikers tegelijkertijd op het netwerk. Dat is handig wanneer grote mensenmassa's bij elkaar zijn, zoals op festivals en evenementen. 5G zal hiernaast ook een groter bereik hebben, het zal zuiniger in het gebruik zijn en de verbindingen zullen nog stabieler en betrouwbaarder zijn. Dit maakt het eveneens mogelijk om veel apparaten in huis en in de openbare ruimte op een stabiele manier met elkaar te verbinden. Niet iedereen is even blij met 5G. Er zijn mensen die geloven dat 5G slecht is voor de gezondheid ( zoals bij Forum voor Democratie) Er wordt ook verband gelegd met het Coronavirus. Velen vinden dit maar onzin. Ondertussen worden 5G zendmasten met regelmaat gesabboteerd

Deze snelle ontwikkeling zorgt er voor dat er druk geconcureerd wordt op de markt van de mobiele telefonie. De aanbiedingen buitelen over elkaar heen. Genoeg reden om hier steeds de meest aktuele aanbiedingen te verzamelen.