Frankwatching is dé plek voor iedereen die zich bezig houdt met of interesse heeft in marketing, communicatie, social media en tech. Inhoud, kwaliteit en onafhankelijkheid boven alles; instructie, educatie, kennisdeling en inspiratie, dat zit in onze genen. Dag in dag uit, zowel online (via artikelen, webinars, vacatures en downloads) als offline (via trainingen, events en boeken).

{loadmodule mod_feed,Frank Watching}

Online trends, tips & tricks
  1. Help! We worden overspoeld door review-verzoeken

    Nadat ik een bestelling ophaalde in de fysieke winkel van Bever.nl, viel mijn oog op een schap met Clif Bars. Ik greep een reep, liep terug naar de kassa en rekende hem af. Een paar weken later. Pling! Mijn mailbox. ‘Hoe bevalt je Clif Bar Crunchy Peanut Butter Energiereep?’, kopte de mail. ‘Je hebt het […]
  2. Weet jij 100% zeker dat je geen auteursrechten schendt?

    Voor contentmakers is internet een walhalla aan inspiratie. En dan is het soms verleidelijk om andermans werk te gebruiken, te kopiëren, te delen, te remixen en te bewerken. Maar de regels voor auteurs- en portretrecht gelden ook op internet en social media. Dus weet jij 100% zeker dat je bronverwijzingen goed opneemt? Mag je een […]
  3. Maak je webshop klaar voor Black Friday, Kerst & andere feestdagen

    In september al denken aan events als Black Friday, Sinterklaas en Kerst? Het lijkt wat vroeg, maar als jij met jouw webshop echt optimaal in wil spelen op deze belangrijke events, dan is het goed om alvast aan de slag te gaan. In dit artikel geef ik je handvatten om een kick-ass strategie te maken […]
  4. Liveblog: Conversational Conference 2019

    Het Frankwatching-event Conversational Conference op 17 september staat in het teken van chat, messaging, voice, AI en chatbots. Hier vind je het programma. 17:00 uur: Met deze visual van Talitha Driessen van Bureau voor Beeldzaken sluiten we het liveblog af. Dank aan alle sprekers, bezoekers en sponsors! 16.24 uur: We staan aan het begin van […]
  5. Onderscheidende merkcommunicatie met deze 3 onmisbare ingrediënten

    Ik geloof dat drie dingen onmisbaar zijn voor onderscheidende merkcommunicatie: een inspirerende en consistente core value, effectieve (digitale) technologie én knock-out geslagen ideeëndoders. Als je mijn artikel leest en de diverse leuke filmpjes bekijkt, weet je straks precies wat ik bedoel! Aandacht en euro’s: álle merken en organisaties willen dat van hun doelgroepen. Maar dat […]
  6. Reputatiemanagement in een wereld vol fake news

    Fake news is aan de orde van de dag. Social media zorgen voor een snelle en brede verspreiding ervan. En tegelijkertijd wordt clickbait steeds vaker toegepast om het bereik van nieuws te vergroten. Het effect op reputatiemanagement is merkbaar. Denk aan krantenkoppen die stellen dat supermarkten ‘het leed van dieren niet zullen verzachten’, terwijl desbetreffende […]
  7. Zet Instagram in als wervingskanaal [3 tips]

    Interactie & engagement met je doelgroep. Dat is toch waar iedere ondernemer, recruiter en marketeer tegenwoordig over praat en naar streeft. Daarom vind ik het onbegrijpelijk dat zoveel werkgevers Instagram links laten liggen als kanaal voor de werving van nieuwe medewerkers. Met 5 miljoen gebruikers in Nederland is Instagram het social platform met de meeste […]
  8. Meet de invloed van je sitesnelheid op je conversieratio [handig dashboard]

    Je bezoekt een webshop. Het design is strak en modern, de producten bevallen je en de prijs is goed. Maar. Wat. Laadt. Hij. Traag. Toch maar even ergens anders kijken. Misschien bij een webshop waar je niet steeds 5 seconden moet wachten tot de pagina is geladen. Veel bezoekers hebben geen zin om lang te […]
  9. Een veilig gevoel op je werk is essentieel voor innovatie

    Heb je ooit in een overleg gezeten waar je je niet op je gemak voelde om jouw (afwijkende) mening, ideeën of plannen te delen? Of om vragen te stellen? Ik in ieder geval wel, en ik ontdekte pas later waardoor dat kwam. De psychologische veiligheid was niet in orde binnen die organisatie. Psychologische veiligheid (psychological […]
  10. Waarom videomarketing loont – 12 cijfers [infographic]

    Van kleine vlogs tot grote bedrijfsfilms: video’s zijn voor bedrijven en merken een middel om de naamsbekendheid te vergroten en nieuwe mensen te bereiken. Een belangrijk onderdeel om mee te nemen in de marketing- en communicatieplannen van je organisatie. Hoe populair en effectief is videomarketing inmiddels? Video helpt consumenten in het beslissingsproces Dat video een […]

Alles-in-één-vergelijker en vergelijk internet, bellen en televisie.