Google Analytics De verdwenen zoekwoorden

SEO-experts maken vaak gebruik van de zoekwoorden waarop een site is gevonden. Deze zoekwoorden  vormen een belangrijke basis voor de zoekmachine-optimalisatie.  Zoekwoorden kun je vooraf proberen te formuleren, dan bepaal je waarop je vind dat de site gevonden moet worden.  Je kunt ook achteraf de zoekwoorden analyseren waarop de site is gevonden. Dit zijn de door bezoekers gebruikte zoekwoorden om de website te vinden via Googles zoekmachine. Deze zoekwoorden, keywords of trefwoorden zijn, of beter gezegd waren, terug te vinden in Analytics en gaven SEO-experts een goede basis om de strategie mee uit te stippelen. Bepaalde zoektermen vragen om geoptimaliseerde content, andere geven inzicht vanwege de directe bijdrage aan verkoop en weer andere zullen leiden tot een aanvullende advertentiecampagne. Alles om in de zoekresultaten net even beter te presenteren dan de concurrent.
 
 
De afgelopen jaren zijn er door Google een hoop wijzigingen aangebracht in haar algoritme en  het aandeel van de not provided keywords nam hierbij gestaag toe. De zoekgigant beveiligde de verbinding tussen Google-server en computer en schermde hiermee het zoekgedrag voor anderen af. Om de privacy van de gebruiker te waarborgen, bleef de herkomst van de bezoeker onduidelijk en daarmee verdwenen ook de gebruikte zoektermen. In januari werd al gerapporteerd dat gemiddeld 49 procent van de zoekopdrachten werden versleuteld en resulteerde in niet vrijgegeven zoektermen.
 
Uiteindelijk komen we weer terug bij de weer terug bij het belangrijkste uitgagspunt om een succesvolle site te maken:Goede, actuele en originele en bruikbare content. Maar denk ook aan concurrent Bing. Deze geeft voorlopig nog wel inzicht in de gebruikte zoekwoorden. Hiervoor kun je de Bing Webmaster Tools.
 
 

Plaats reactie


Beveiligingscode
Vernieuwen

Alles-in-één-vergelijker en vergelijk internet, bellen en televisie.