Frankwatching is dé plek voor iedereen die zich bezig houdt met of interesse heeft in marketing, communicatie, social media en tech. Inhoud, kwaliteit en onafhankelijkheid boven alles; instructie, educatie, kennisdeling en inspiratie, dat zit in onze genen. Dag in dag uit, zowel online (via artikelen, webinars, vacatures en downloads) als offline (via trainingen, events en boeken).

{loadmodule mod_feed,Frank Watching}

Online trends, tips & tricks
  1. Analyseer je reputatie zonder frustratie: 6 tips

    Communicatie- en reputatie-afdelingen zijn gek op data. Opiniecijfers, reputatiescores, brandindex-pulses, mediawaarden en bereik: anno 2019 hebben we veel data. We zien door de bomen het bos niet meer. Maar met technologie kun je je reputatie juist inzichtelijk maken. You can’t manage what you can’t measure. Socialmedia-analyses zijn al jaren gangbaar. Organisaties meten de NPS en responstijden. Ze […]
  2. Welk type video past bij jouw doel?

    Je bent zover. De boodschap voor je video is helder. Maar dan: wat voor vorm past erbij? Wil je verbinden, veranderen, informeren of betrekken met je video? Hoe maak je een keuze? Een handig uitgangspunt is het kwadrant dat ik oppikte van communicatieadviseur Martine van Driessche. Daarmee kun je strategisch of operationeel aan de slag […]
  3. Deze Nederlandse scale-up wil de wereld bevrijden van de pdf

    Het digitale contentcreatie-platform Foleon (voorheen Instant Magazine) van Daan Reijnders en Joost Galama maakt een snelle groei door. De organisatie is de afgelopen 5 jaar gegroeid van een Nederlandse start-up naar een internationale disruptor in marketingtechnologie. De organisatie telt inmiddels meer dan 1300 klanten verdeeld over ruim 40 landen. Foleon is marktleider in Nederland, maakt […]
  4. Alsjeblieft, voor jou: de 21 beste gratis SEO-tools

    We willen allemaal de beste, snelste en best vindbare website. Maar we willen hier zo min mogelijk voor betalen om een zo hoog mogelijk rendement uit zoekmachine-optimalisatie te halen. Deze gratis SEO-tools kunnen je daarbij helpen. De tijden dat SEO bestond uit het plaatsen van enkele keywords op de juiste plekken zijn voorbij. Tegenwoordig is […]
  5. 3 onorthodoxe methodes om je Google Ads-account te laten groeien

    Als doorgewinterde marketeer lees je natuurlijk veel over jouw vakgebied om van de laatste ontwikkelingen op de hoogte te zijn. Wat zijn bijvoorbeeld de tactieken en strategieën die anderen gebruiken om de concurrenten voor te zijn? Hoe haal je net dat beetje extra performance uit jouw Google Ads-accounts? Net als jij ben ik constant met […]
  6. 5 learnings over de toekomst van SEO

    Waar moet je als bedrijf het komende jaar op focussen als het gaat om zoekmachineoptimalisatie? Ik heb de 5 belangrijkste learnings op het gebied van SEO voor je op een rijtje gezet. De toekomst van search stond op 6 februari centraal tijdens de SEO/SEA-conferentie Friends of Search. Ik deel graag mijn 5 belangrijkste inzichten met […]
  7. Schrijf in spreektaal en win klanten

    Makkelijk, informeel taalgebruik is een machtig middel om klanten écht te laten houden van jouw merk. Maar waarom is het toch zo eng om gewoon en makkelijk te schrijven, alsof je een gesprek voert? 3 misverstanden over spreektaal uit de weg geruimd. Als we het over tone of voice hebben, is er eigenlijk maar één […]
  8. Facebookcampagnes: nieuwe Nederlandse benchmarks

    Je wil een Facebookcampagne starten. Maar om daar KPI’s aan te kunnen hangen, moet je weten wat de benchmark voor Nederland is. Mijn artikel uit 2016 komt nog steeds naar boven als relevant artikel als het gaat om Nederlandse benchmarks voor Facebook-campagnes. Heb je de moed al opgegeven voor recente cijfers? Niet nodig: ik ben […]
  9. Laat je dromen wél uitkomen, zet je (business)plan op 1 A4 met OGSM

    Een goed idee, maar hoe voer je het uit? Mooie plannen, maar het is er nooit van gekomen? Een goed voornemen, maar zo lastig vol te houden? Hoe zorg je er zelf voor dat jouw (business)plannen wél slagen? Door je plan met OGSM op één A4 te zetten en op een overzichtelijke en doelgerichte manier […]
  10. Vergelijkingssites in de zorg: in 4 stappen reviews verzamelen

    Patiënten kiezen steeds vaker zelf voor een zorgaanbieder en -verlener, onder andere op basis van reviews van anderen. Een vergelijkingssite speelt dan ook in veel patient journeys een cruciale rol. In dit artikel lees je hoe jij voor jouw organisatie gedegen en effectief van start kunt gaan op platforms van online beoordelingen. Door aan de […]