Frankwatching is dé plek voor iedereen die zich bezig houdt met of interesse heeft in marketing, communicatie, social media en tech. Inhoud, kwaliteit en onafhankelijkheid boven alles; instructie, educatie, kennisdeling en inspiratie, dat zit in onze genen. Dag in dag uit, zowel online (via artikelen, webinars, vacatures en downloads) als offline (via trainingen, events en boeken).

{loadmodule mod_feed,Frank Watching}

Online trends, tips & tricks
  1. 10 webdesigntrends voor 2019

    Na jaren van flat en material design, waait er ineens een andere wind. En wat voor één. Hij snijdt ons snoeihard in het gezicht. Huiverend zetten we eerder dit jaar de kraag op. Zoveel moedwillige heftigheid hadden we in ons jonge webvak nog niet gehad. Waar die scherpte vandaan komt? Wellicht hebben we haar te […]
  2. Online marketing & verkiezingen: jouw keuzes zijn niet jouw keuzes

    Column – Kan wie dan ook van ons echt beweren dat we zelf vrij kunnen kiezen wat we kiezen in de wereld van vandaag? Wat is onethische manipulatie en wat hebben we nodig om het onderscheid te maken of om het tegen te gaan? In de trein naar Brussel, terwijl ik het nette, vlakke en […]
  3. Aan de slag met YouTube: volg deze beginnershandleiding [infographic]

    Zeg je videomarketing, dan zeg je automatisch YouTube. Wereldwijd is YouTube een van de meest bezochte platformen. Wanneer je aan de slag wil met videomarketing, dan is YouTube een goede keuze om te beginnen. Want wist je dat het platform meer dan een miljard gebruikers heeft? De top tien van meest bekeken video’s in 2017 […]
  4. Geef marketing een gezicht: zo betrek je je collega’s [6 tips]

    Marketing is van de hele organisatie. Maar in de praktijk werkt dat nog niet altijd zo. Het kan een uitdaging zijn om collega’s te betrekken bij de marketingactiviteiten. Hoe zorg je dat al je collega’s gaan bijdragen en iedereen het belang van marketing gaat inzien? Samen sta je sterk Waarom is marketing eigenlijk van ons […]
  5. Boer zoekt user experience

    Hoe krijg je het gebruiksgemak van software voor veehouders op het niveau van consumentensoftware? Dat doe je door stapsgewijs user experience-design (UX-design) in de organisatie te verankeren. Welke stappen we met CRV namen? Dat lees je in dit artikel. Veehouders moeten van de overheid alle data rondom hun land en dieren bijhouden. Tot achter de […]
  6. Instagram-marketing voor de feestdagen: 7 tips

    Sinterklaas is weer terug naar Spanje en we tellen af tot Kerstmis. Dit is het perfecte moment om na te denken over je feestdagen-activaties op Instagram. Het juist inzetten hiervan kan bijdragen aan het realiseren van de gestelde (omzet)doelen. Veel mensen krijgen rond deze tijd van het jaar zin om te shoppen. Hier kun je […]
  7. Gmail: nieuwe mogelijkheden Promotions Tab [breaking]

    Gmail biedt e-mailmarketeers extra kansen om op te vallen met een update van de Promotions Tab. Hoe je hier direct van kunt profiteren, lees je in dit artikel. Toen Google in 2013 Gmail Tabs aankondigde, werd het duidelijk dat marketeers nóg beter moesten nadenken om op te vallen in de inbox van de ontvanger. De Gmail Tabs-functie […]
  8. Open banking (PSD2): waarom we allemaal onze bankrekening vrij gaan geven

    Het duurt nog heel even. Een paar jaar hooguit. Maar dan zullen we massaal onze bankrekening vrijgeven aan bedrijven die daarom vragen. Eerst aan de financieel adviseurs en hypotheekverstrekkers. Dan aan online vergelijkers. En uiteindelijk aan ieder bedrijf dat met een interessante tegenprestatie komt. Hallo PSD2. Hallo open banking. Emerce Financials is het evenement waar […]
  9. Maak data de ruggengraat van je b2b-contentstrategie

    Online wordt veel meer gezocht naar inhoudelijke content dan naar commerciële informatie. Maak daarom content die mission driven is, targeted in research, influencer powered en PR focused. Dat doe je door data de ruggengraat van je b2b-contentstrategie te maken. In dit artikel deel ik manieren om kwalitatieve, inhoudelijke b2b-content te maken. Bovenstaand advies werd tijdens het B2B […]
  10. Zo schrijf je de perfecte blog die klanten oplevert

    Hoe krijg je in 2 maanden tijd 45 nieuwe, razendenthousiaste LinkedIn-connecties? Hoe maak je dat je lijst 200% groeit in dezelfde periode? Hoe maak je dat mensen je als de expert gaan zien?? Hoe zorg je dat je blog viraal gaat en hoe inspireer je mensen je te gaan bellen om samen te werken met […]