Karel Geenen is al jaren (sinds 2002) actief bezig met internet marketing. Karel heeft verschillende succesvolle websites gebouwd en al vele klanten geholpen met het opzetten van een succesvolle online onderneming. In 2006 begon Karel met het schrijven van blogartikelen, met als doel dat elk artikel praktisch en toepasbaar moet zijn en voor iedereen te lezen en te begrijpen.

  1. Het beste rendement halen uit jouw Google Shopping campagnes? Zet Smart Shopping in.

    De afgelopen tijd zal het je misschien opgevallen zijn dat we veel schrijven over automatische biedstrategieën en systemen die ons helpen een beter resultaat te behalen. De invloed van kunstmatige intelligentie en algoritmes op campagnes neemt toe, en ook het rendement wordt hoger. De systemen worden steeds slimmer en weten beter de juiste doelgroep te benaderen. …

    ...
  2. Wat zijn jouw online marketingplannen voor 2019?

    Het jaar 2018 loopt alweer ten einde. Met 2019 in het vizier is het tijd om de plannen voor het nieuwe jaar te maken. Niet alleen privé maar zeker ook zakelijk. Wat zijn jouw plannen als ondernemer? Tegen welke problemen loop je aan? Hoe was 2018 voor jou? Globaal genomen hebben onze klanten een zeer …
    Lees verder →

    The post ...

  3. 8 online marketing trends voor 2019

    Omdat 2019 alweer bijna voor de deur staat - wat is het jaar weer snel voorbij gegaan! - is onze trendwatcher op pad gegaan om dé trends in online marketingland te spotten. Waar moet je in 2019 echt rekening mee houden, waar kun je niet meer omheen en wat moet je opnemen in je online …
    Lees verder →

    The post 8 online

    ...
  4. Verhoog de opbrengsten van jouw marketing met een geautomatiseerde interest driven sales funnel!

    Wil jij meer opbrengsten uit jouw marketing halen, maar weet je niet waar je moet beginnen? Dan ligt de oplossing wellicht dichterbij dan je denkt, namelijk bij marketing automation! Het is een relatief goedkoop marketingmiddel, waarmee je tamelijk eenvoudig de waarde van jouw marketingfunnel kan verhogen. Mocht de term ‘marketing automation' nog niet helemaal duidelijk …
    Lees verder →

    The post ...

  5. Starten met A/B-testen in Visual Website Optimizer

    Om te starten met A/B-testen is het van belang om eerst het gedrag van je bezoekers in kaart te brengen. Je pakt Google Analytics erbij en ziet opvallende data en patronen in je websitegegevens. Dit zijn bijvoorbeeld pagina’s met een hoog bouncepercentage of productpagina’s die veel bezocht worden, maar weinig converteren. Er zijn dus knelpunten …
    Lees verder →

    The post ...

  6. 10 conventies waar jouw website aan moet voldoen

    Wanneer wij aan de slag gaan om onze klanten succesvol te maken zijn er starten wij altijd met een uitgebreide online marketing audit. Hiervoor hebben we een interne checklist ontwikkeld van ruim 300 onderdelen die wij controleren. Eén onderdeel van deze audit gaat over de zogenaamde conventies binnen een website. Oftewel, standaarden waar je website …
    Lees verder →

    The post ...

  7. Automatische biedstrategieën in Google Ads

    In de afgelopen jaren heeft Google hard gewerkt om een algoritme te ontwikkelen dat bepaalde taken uit handen kan nemen. Zo ook met Google Ads. Google heeft namelijk diverse biedstrategieën ontwikkeld, zodat je hier zelf niet meer handmatig veel werk hoeft te doen om de juiste bieding op het juiste moment mee te geven. Dit …
    Lees verder →

    The post ...

  8. Facebook pakt sites aan met gestolen content dankzij nieuwsfeed aanpassing

    Facebook bestraft nieuwsuitingen van websites die illegaal inhoud vanuit andere bronnen halen, en vervolgens publiceren met weinig of helemaal geen wijzigingen. Vorige week heeft TechCrunch bekend gemaakt dat de combinatie van gestolen berichten en illegale links minder prominent in de nieuwsfeed worden getoond. Ook worden pagina's vol met advertenties van lage kwaliteit bestraft. Deze aanpassing … ...

  9. Jouw data in Google Analytics klopt niet meer dankzij de Adblockers!

    Wist je dat "dankzij" de Adblockers gemiddeld 15% van jouw daadwerkelijke traffic mist in Google Analytics? Dit wordt een steeds groter probleem. Want jouw statistieken, die gebruikt worden als stuurcijfers voor jouw bedrijf, zijn dus niet zuiver. In deze vlog ga ik hier dieper op in: Hoe hiermee omgaan? Er zijn wel een aantal hacks …
    Lees verder →

    The post ...

  10. Uitgebreid zoekwoordonderzoek zónder Google Keyword Planner? Dat kan met deze tool!

    Wanneer je aan de slag gaat of bezig bent met zoekmachine optimalisatie dan kom je hoe dan ook in aanraking met het doen van een zoekwoordonderzoek. En hoewel je vroeger nog goed gebruik kon maken van de Google Keyword Planner is dat tegenwoordig niet meer zo eenvoudig. Het is inmiddels al weer twee jaar geleden …
    Lees verder →

    The post ...